REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (15-21.04.2019)
Supermarket sieci Biedronka w Zamościu

Supermarket sieci Biedronka w Zamościu (materiały własne)

W 2018 roku branża handlu spożywczego spadła w Polsce na siódmą pozycję w zestawieniu przygotowanym przez firmę KPMG. W badaniu branża nie została oceniona najlepiej w ramach tzw. Sześciu Filarów Customer Experience (Empatia, Personalizacja, Czas i wysiłek, Rozwiązywanie problemów, Oczekiwania, Wiarygodność). Efektem jest mniej marek z tej branży (tylko 4 z 16 objętych badaniem) na liście TOP 100 Marek.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Jak wskazują eksperci KPMG spożywczy handel detaliczny to branża, w której konsument podejmuje decyzje w sposób rutynowy, a kluczowym kryterium decyzyjnym dla polskiego konsumenta jest cena i wygoda.

Marki dużych sieci sprzedaży żywności w Polsce posiadają własne aplikacje mobilne, z których konsumenci korzystają przede wszystkim w zakresie funkcjonalności programu lojalnościowego (gdzie za zebrane punkty należy mu się na ogół zniżka), albo specjalnych kuponów rabatowych lub promocji.

Inne funkcjonalności takie jak lokalizacja najbliższego sklepu, jego godziny otwarcia, możliwość tworzenia listy zakupów, przeglądanie oferty promocyjnej, czy też informacje tematyczne i porady na temat kuchni i przepisów gotowania, czy zdrowej żywności, mają dla klientów dużo mniejsze znaczenie.

Celem marek żywnościowych jest, podobnie jak w innych branżach, pozyskanie jak największej ilości danych na temat klienta, jego koszyka zakupowe, preferencji, trendów itp. Takie informacje są w tym przypadku wykorzystywane także pod kątem personalizacji marketingu cyfrowego kierowanego do konsumenta.

Bardzo ważne staje się w tym przypadku dotarcie do klienta z zupełnie nowymi towarami, które powinny być interesujące ze względu na jego indywidualne preferencje. Zważywszy na naturę relacji klienta z markami w tej branży, oraz bardzo niskie marże, bardziej dynamiczna cyfryzacja relacji klient-marka jest wyzwaniem.

Warto podkreślić,że w zestawieniu przygotowanym przez firmę KPMG najwyższe oceny zyskała sieć Biedronka, na kolejnych pozycjach znalazły się Auchan, Kaufland i Lidl. Przy czym Auchan zanotował najbardziej spektakularny wzrost, zaś Lidl spadek z pozycji drugiej na czwartą. W porównaniu z poprzednią edycją badania z zestawienia wypadła sieć Tesco.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony