REKLAMAMLEKOVITA - Życzenia 2020 - Baner Główny (10-13.04.2020)

W sektorze handlowym obserwujemy wiele trendów i nowych technologii, które mogą zmienić całą branżę – wskazuje Bartosz Jankowski, partner, dyrektor Działu Desing&Build w Colliers International.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)
Bartosz Jankowski, partner, dyrektor Działu Desing&Build w Colliers International

Bartosz Jankowski, partner, dyrektor Działu Desing&Build w Colliers International (fot. mat. pras.)

Przepowiednie z przeszłości, mówiące o przeniesieniu się całej sprzedaży do internetu okazały się nieprawdziwe. Widać jednak również, szczególnie na przykładzie USA, że niektóre sklepy, które trzymały się kurczowo modelu centrum handlowego, skończyły jako pustostany. - Coraz częściej na sklepy fizyczne oraz internetowe patrzymy jako na komplementarne dobra. Przykładem mogą tu być giganci tacy jak Amazon, Google czy eBay, którzy otwierają swoje lokale i chcą być widoczni zarówno online, jak i offline – wskazuje Bartosz Jankowski.

- Centra handlowe stają się przestrzeniami, w których po prostu chcemy spędzać czas, i pod tym kątem są przebudowywane. Przykładem może być koncept American Dream Miami, który, z powierzchnią 600 tys. mkw., będzie bardziej przypominał hyde park niż centrum handlowe. Sklepy stają się showroomami przyciągającymi klientów technologią, nowoczesnością i ukierunkowaniem na zapewnienie miłych doznań – dodaje.

Ekspert zwraca uwagę, że zamiast standardowych „magazynów z kasami” widzimy coraz większą liczbę znacznie mniejszych concept store’ów. - Takie ruchy zapowiedzieli już międzynarodowi giganci jak Ikea czy Nike. Ten ostatni dodatkowo chce wprowadzić do swoich sklepów szafki, które umożliwiają bezpośredni odbiór zamówień czy rozszerzony system rezerwacji produktów w samym sklepie – zaznacza dyrektor Działu Desing&Build w Colliers International.

Już teraz jest szereg start-upów z powodzeniem wdrażających w zwykłych sklepach technologie, takie jak chat boty, interaktywne wyświetlacze reagujące na humor klienta czy wirtualni asystenci w smartfonie. - Przykładem może być rodzimy start-up Abyss Glass, umożliwiający projektowanie interaktywnych luster, które poza odbiciem sylwetki wyświetlają dopasowane treści w zależności od miejsca i kontekstu, wpływające odpowiednio na odbiorcę – komentuje Jankowski. - To rozwiązanie docelowo pozwoli również dokonać zapłaty za wybrane produkty lub też zamówić inne rozmiary z dostawą do domu bezpośrednio z przymierzalni – podkreśla.

- Wchodząc do sklepu przyszłości, jesteśmy witani przez bota, który przedstawia spersonalizowaną ofertę. Poprzez aplikacje w telefonie otwieramy bramki do sklepu. Podczas zakupów sztuczna inteligencja poprzez kamery weryfikuje produkty, które wkładamy do koszyka i łączy je z nami jako konkretnymi klientami. Gdy zatrzymujemy się gdzieś na dłużej, nasza komórka lub interaktywny bot proponuje nam pomoc. A kiedy skończymy zakupy i przejdziemy przez bramki, aplikacja sama pobierze opłatę z naszej karty kredytowej za produkty, które włożyliśmy do koszyka. Sprzedawca dzięki temu na bieżąco aktualizuje stany magazynowe i automatyzuje zamówienia towaru – prognozuje nasz rozmówca.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~www 3 miesiąc temu

    Jak w takim razie będzie wyglądał handel? Porównajmy: miasto 150k mieszkańców, 3 galerie handlowe w tym 1 TOP miasto 60k mieszkańców, 1 galeria, kilka parków wszyscy przeniosą się do sieci? Co z drobnymi przedsiębiorcami?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Czytelnik 2 miesiąc temu

    Myślę, że wszystko w handlu idzie w kierunku rozwoju e-commerce i kto tego nie zrozumie ten zostanie w tyle, po prostu. W tej chwili marketing automation potrafi zdziałać cuda, o czym więcej tutaj: https://lepiej-widoczni.pl/mar... a ciekawe jest też wykorzystanie chat botow czy błyskawicznej przesyłki.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Oooo 1 miesiąc temu

    Czyli Tesco jest prekursorem

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony