REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)
Strona 2 z 2
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)
Bartosz Jankowski, partner, dyrektor Działu Desing&Build w Colliers International

Bartosz Jankowski, partner, dyrektor Działu Desing&Build w Colliers International (fot. mat. pras.)

- Dodatkowo na bazie analityki prowadzonej w trakcie procesu zakupów gromadzone są spersonalizowane dane klienta z informacją, co kupił i czym się interesował. Pozwoli to zaproponować komplementarne produkty przy następnej wizycie, czy wysłać mu spersonalizowaną ofertę, gdy już od dłuższego czasu nie odwiedził sklepu. To opis procesu, jaki starają się umożliwić start-upy, takie: jak AiFi, Sensei, Outernets czy SwiftGo – kontynuuje.

Powoli zdajemy sobie sprawę, że ludzie już nie przychodzą do sklepu tylko po to, żeby kupić produkty. Rynek zmierza w kierunku trendu, który można określić jako „retail as a service”, gdzie doświadczenie sklepu ma być usługą samą w sobie. - Skoro internet przejął i ułatwił wybór oraz zakup, to sklepy stacjonarne muszą stać się czymś innym. Idąc w tym duchu, Walmart ostatnio wprowadził aplikację umożliwiającą wybranie produktów i zapłacenie za nie online osobom przebywającym w sklepie stacjonarnym. To zaciera granice pomiędzy światem cyfrowym a analogowym. W dalszym ciągu pozostaje jednak doznanie „dotknięcia ręką” i osobistego poznania wybranych towarów – mówi Jankowski.

Innym przykładem marki przyszłości może być chiński gigant Alibaba, który rozwija sieć nowoczesnych hipermarketów Hema, gdzie klienci mogą skanować produkty poprzez aplikację i opłacać zakupy poprzez platformy płatnicze. - Zamówienia online kompletowane przez pracowników są wkładane do specjalnych toreb, które za pomocą taśmy transmisyjnej podwieszonej pod sufitem przekazywane są kurierom. W promieniu 3 km dostawa zajmuje jedynie pół godziny, a w niektórych miastach usługa dostępna jest całą dobę – wyjaśnia ekspert Colliers International. - Podobno niektórzy specjalnie przeprowadzają się, aby mieszkać w strefie objętej ekspresową dostawą. W restauracjach wewnątrz sklepu klientów obsługują roboty, wystarczy jedynie zeskanować kod QR z menu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~www 3 miesiąc temu

    Jak w takim razie będzie wyglądał handel? Porównajmy: miasto 150k mieszkańców, 3 galerie handlowe w tym 1 TOP miasto 60k mieszkańców, 1 galeria, kilka parków wszyscy przeniosą się do sieci? Co z drobnymi przedsiębiorcami?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Czytelnik 2 miesiąc temu

    Myślę, że wszystko w handlu idzie w kierunku rozwoju e-commerce i kto tego nie zrozumie ten zostanie w tyle, po prostu. W tej chwili marketing automation potrafi zdziałać cuda, o czym więcej tutaj: https://lepiej-widoczni.pl/mar... a ciekawe jest też wykorzystanie chat botow czy błyskawicznej przesyłki.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Oooo 1 miesiąc temu

    Czyli Tesco jest prekursorem

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony