REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Citroën postawił na funkcjonalność i komfort. Kabina Jumpera to bardzo dobrze urządzone i ponadprzeciętnie wygodne stanowisko pracy.
REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Największy dostawczak w gamie Citroëna (bliźniak Fiata Ducato i Peugeota Boxera) dostępny jest w czterech długościach, trzech rozstawach osi i trzech wysokościach. W nowym Jumperze producent zwiększył przestrzeń ładunkową, która może mieć teraz 17 m³ (wcześniej 14 m³). Do 4 ton urosła także dopuszczalna masa całkowita.

Z bogatym wnętrzem

Linia auta pozostała wyrazista. Przód stanowi jednorodną całość, zwieńczoną wysoko umieszczonymi reflektorami w kształcie rombów. Tył wyróżnia się szerokim zderzakiem. Wnętrze można określić jednym słowem: komfortowe. Na szczególne wyróżnienie zasługuje fotel kierowcy. W samochodach dostawczych siedzenia mają zazwyczaj ograniczone możliwości regulacji. Tu jest inaczej: wysokość siedziska można dopasować do wagi kierowcy, istnieje także możliwość regulacji kąta nachylenia oparcia. Oprócz tego jest oczywiście regulacja przód­‑tył. W aucie dostawczym kierowca spędza często osiem i więcej godzin, dlatego fotel jest najważniejszym elementem przedziału pasażerskiego.

Na brak komfortu nie będą narzekać również osoby podróżujące na dwuosobowej kanapie. Dzięki temu, że hamulec postojowy znajduje się po lewej stronie kierowcy, w kabinie wygospodarowano więcej miejsca dla wszystkich.

Jak przystało na auto do pracy, w Jumperze znajduje się wiele schowków, szczególnie przydatny jest ten w panelu centralnym, w którym zmieści się standardowy laptop. System audio to element wyposażenia, do którego producenci samochodów dostawczych zazwyczaj nie przywiązują znaczenia. Inaczej jest w Citroënie – jakość dźwięku nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Kierowca ma dobrą widoczność, m.in. dzięki potężnym i dobrze wyprofilowanym bocznym lusterkom, jednak bez kamery cofania manewrowanie byłoby utrudnione. To niezastąpiony element wyposażenia w dostawczakach wielkości Jumpera. Dzięki temu urządzeniu można precyzyjnie, co do centymetra, „dobić” do ściany, nie mówiąc już o większym bezpieczeństwie pieszych podczas cofania.

Minus: w kabinie od strony kierowcy brakuje uchwytu ułatwiającego wsiadanie – trzeba łapać się za kierownicę, która zazwyczaj się wtedy blokuje.

Mocy nie brakuje

Jumper jest dostępny z czterema silnikami wysokoprężnymi: 2.2 HDi 110 KM, 130 KM i 150 KM oraz 3.0 HDi 180 KM. Redakcja „Wiadomości Handlowych” miała do dyspozycji auto ze 150­‑konną jednostką napędową i sześciobiegowym manualem. W zupełności wystarczy, żeby francuski samochód bez problemu wywiązywał się ze swoich zadań. Dostawczemu Citroënowi nie brakuje mocy w żadnej sytuacji, nawet na czwórce nie ma problemu z efektywnym przyspieszaniem i wyprzedzaniem. Skrzynia biegów pracuje dość ciężko, ale precyzyjnie. Wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach, a manewrowanie nie sprawia problemów. Mankamentem jest zbyt słabe wyciszenie silnika.

Ładownia jest ustawna, a wysokość progu załadunkowego wynosi, w zależności od wersji, od 53 do 56 cm. Można go obniżyć o 7 cm, dzięki nowemu tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu (opcjonalnie we wszystkich modelach).







Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (145), Maj 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony