REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń

Choć na rynku przekąsek mięsnych pojawia się wiele atrakcyjnych nowości, pozycja lidera kategorii, czyli kabanosów, nie wydaje się zagrożona – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Skilltelligence dla „Wiadomości Handlowych”.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

(fot. Gzella)

Wśród konsumentów kupujących przekąski mięsne aż 95 proc. regularnie sięga po kabanosy. W ramach kategorii ich jedynym realnym konkurentem są parówki, które kupuje 80 proc. ankietowanych. Ten drugi segment wzmocniła wzmożona aktywność producentów, którzy wprowadzili na rynek różne warianty parówek, np. wersje mini. Pojawiły się też nowe formy opakowań oraz linie dla określonych odbiorców: dzieci, kobiet, mężczyzn itp.

Mniej tradycyjne rodzaje przekąsek, takie jak chipsy mięsne i beef jerky, dopiero zaczynają być popularne – teraz kupuje je 15 proc. Polaków zainteresowanych kategorią. Nieco mniej zwolenników mają paluszki mięsne (13 proc.) i salamitki (9 proc.). Natomiast do sięgania po batony mięsne przyznaje się wciąż tylko 3 proc. respondentów. Z badania Skilltelligence wynika, że część z nas za przekąski mięsne uznaje także kiełbasy, frankfurterki, a nawet serdelki.

Najwięcej (86 proc.) konsumentów preferuje przekąski mięsne z dyskontów, a prawie połowa kupuje tego rodzaju produkty w hipermarkecie. Liczącym się kanałem sprzedaży pozostają także supermarkety, które wskazuje 40 proc. nabywców. Za nimi plasują się sklepy mięsne, placówki convenience oraz osiedlowe. Stacje paliw wskazuje zaledwie 5 proc. ankietowanych. Niektórzy po kabanosa czy parówkę wciąż idą na bazarek.

Natomiast czynnikiem decydującym o wyborze określonej przekąski jest jej jakość – tak odpowiada 91 proc. pytanych. Co nie dziwi, bardzo ważna jest też cena, na którą wskazuje 69 proc. uczestników badania. Na co jeszcze zwracają uwagę miłośnicy mięsnych specjałów? Oczywiście na skład produktu (59 proc.), markę (32 proc.) i smak (21 proc.). Dla Polaków liczy się również rodzaj opakowania oraz rekomendacja innych osób.

Spośród różnych wariantów przekąsek mięsnych niemal połowa Polaków najbardziej ceni produkty drobiowe, zaś 37 proc. wieprzowe. Przysmaki z wołowiny wskazało 17 proc. nabywców.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony