REKLAMAKORAL - Baner Główny - Świderek (25-31.03.2019)
Centra handlowe tracą popularność wśród młodzieży (na zdj. Galeria Wisła, Płock)

Centra handlowe tracą popularność wśród młodzieży (na zdj. Galeria Wisła, Płock) (fot. mat. prasowe)

W listopadzie i grudniu gwałtownie rośnie ruch w galeriach handlowych. Zakupy częściej robią w nich kobiety niż mężczyźni. Centra handlowe cieszą się coraz mniejszym powodzeniem wśród osób do 20 r.ż. Większość rodaków, jeśli kupuje prezenty online, to robi to głównie w listopadzie – to niektóre wnioski z badania firmy Selectivv.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Na podstawie sprofilowanych danych z kanału mobile, obejmujących 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju, firma Selectivv zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji zakupowych (allegro, AliExpress, OLX, Amazon) oraz klientów 5 popularnych centrów handlowych (3 w Warszawie i 2 we Wrocławiu). Na ich przykładach sprawdzono, jak w ostatnich miesiącach roku zmienia się natężenie ruchu w aplikacjach m-commerce i obiektach handlowych. Zbadano również klientów wybranych galerii pod kątem tego, z jakich aplikacji zakupowych korzystają.

Do badania swoje dane wykorzystała firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile.

– Dane z kanału mobile obrazują, jak użytkownicy zachowywali się w przeszłości, co robią obecnie, a także pozwalają przewidywać przyszłe trendy. Okres przed Świętami Bożego Narodzenia to najgorętszy czas dla handlu tradycyjnego. Postanowiliśmy sprawdzić czy szał zakupowy ma również przełożenie na zwiększony ruch w aplikacjach – mówi Marcin Augustyniak, Client Director of Data Tank w Selectivv.

Według danych Selectivv w listopadzie 2017 roku nastąpił wzrost odwiedzających wybrane centra handlowe o 51 proc. w porównaniu do października tego samego roku. W grudniu 2017 roku wskaźnik ten wyniósł 17 proc. odnosząc się do listopada. Analogiczny wynik dla 2018 roku, porównując listopad do października, to 46 proc. Mniejszy przyrost odwiedzających lokalizacje poddane analizie w bieżącym roku vs. rok 2017, może wynikać m. in. z zakazu handlu w niedziele.

Porównanie danych z dwóch ostatnich lat dla badanych galerii wskazuje, że nie zmieniły się przedświąteczne nawyki zakupowe osób młodych, do 40 roku życia. W ujęciu rok do roku, osoby w trzech najmłodszych kategoriach wiekowych stanowiły podobny odsetek klientów galerii w analizowanych miesiącach.

Zmianę zachowań widzimy w dwóch najstarszych kategoriach wiekowych. Osoby w wieku 41-50 lat rozpoczęły w tym roku wizyty w wybranych centrach handlowych wcześniej (25 proc. wszystkich klientów w listopadzie 2018, w porównaniu do 22 proc. w listopadzie 2017). Natomiast użytkownicy powyżej 51 roku życia w listopadzie 2018 stanowili niecałe 17 proc., w porównaniu do ponad 20 proc. w listopadzie 2017. Pod koniec grudnia będziemy mogli sprawdzić czy osoby starsze zostawiły kupno prezentów w tym roku na ostatnią chwilę?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony