REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
wino

wino (fot. Konrad Kaszuba)

Ponad 4 miliardy złotych wydadzą polscy konsumenci na alkohol w okresie świąteczno-prezentowym. 60 proc. z nas podaruje bliskim wino, whisky albo np. brandy.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 09.02.2020)

W prezentowym rankingu prym wiodą wina spokojne, musujące i alkohole mocne z segmentu premium. Wiele wskazuje na to, że w tym roku Polacy wydadzą na nie więcej. Jak wynika z danych Deloitte, optymizm konsumentów wciąż rośnie. 28 proc. Polaków uważa, że ich sytuacja finansowa poprawiła się i deklaruje wzrost wydatków na zakupy świąteczne. To daje Polsce pierwsze miejsce wśród przebadanych państw europejskich. Jesteśmy też najbardziej skłonni do przekraczania ustalonego budżetu i co ciekawe, otwarcie przyznają się do tego mężczyźni.

Blisko połowę budżetu świątecznego przeznaczymy na prezenty. Najmłodszym chętnie kupujemy słodycze albo np. gry, dorosłym – książki lub wino. Aż 60 proc. konsumentów wskazuje alkohol jako idealny upominek z okazji urodzin, imienin i Świąt. Wina spokojne wybiera ponad 45 proc. osób, z czego 60 proc. wydaje na nie ponad 30 złotych. Wśród alkoholi mocnych stawiamy na whisky, wódkę premium oraz koniak lub brandy. Wybieramy to, co sami lubimy. Prawie połowa wskazuje znajomość marki jako najważniejszy czynnik wyboru alkoholu na prezent. Co trzecia osoba zwraca uwagę na cenę. Liczy się też opakowanie i prestiż.

Bez wątpienia jednak najważniejsza jest marka, zwłaszcza w przypadku wyboru win spokojnych. Ich spożycie rośnie – polski rynek win spokojnych przekroczył już wartość 2 mld złotych. Wciąż jednak daleko nam do innych europejskich krajów. Pokochaliśmy wino, ale jego zakup nadal jest dla nas wyzwaniem. Przytłacza nas oferta i obawa, że nie trafimy z wyborem. Szukamy więc „kotwicy” w postaci marki. Decydujemy się na sprawdzone propozycje, które nas nie zawiodły i kojarzą się z dobrym – zazwyczaj słodkim lub łagodnym smakiem.

Największą nowością w świątecznym koszyku zakupowym będą w tym roku wina bezalkoholowe. Zmiany w naszym stylu życia i preferencjach sprawiają, że segment ten, pomimo niskiej dystrybucji dynamicznie rośnie i ma szansę stać się znaczącym w kategorii win musujących. Dziś wynosi 1,6 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony