REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Hipermarket Auchan, CH Tulipan, Łódź, Al. Piłsudskiego

Hipermarket Auchan, CH Tulipan, Łódź, Al. Piłsudskiego (fot. Konrad Kaszuba)

W minionym miesiącu ceny w kanale online były znacznie wyższe niż w kanale stacjonarnym. Koszyk Carrefour podrożał w stosunku do września o 20 zł. Na czoło stawki tym razem wysunął się Auchan – koszyk cenowy ASM Sales Force.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Wartość uśrednionego koszyka zakupów wyniosła w pierwszym miesiącu czwartego kwartału w przybliżeniu tyle samo, co we wrześniu: 231,42 zł (wobec 231,48 miesiąc wcześniej). Nie znaczy to, że ceny nie uległy zmianie – co ciekawe, wartość koszyka skomponowanego z produktów najdroższych wzrosła w październiku (325,16 zł wobec 317,15 zł). Za to wartość koszyka najtańszych produktów zmalała (159,16 zł wobec 162,92 zł). Zwiększyła się też różnica cen między koszykiem złożonym z produktów najtańszych i najdroższych – cena tego drugiego ponad dwukrotnie przewyższała wartość tej samej kompozycji produktów zakupionych w najniższych dostępnych w październiku cenach.

W październiku ponownie najdroższym kanałem sprzedaży okazało się e-grocery (262,68 zł za koszyk zakupiony online), o ponad 12 zł przewyższające cenowo najdroższy sklep stacjonarny – Makro sieci cash&carry (240,27 zł) i aż o 48,8 zł najtańszy w tym miesiącu Auchan.

Ceny w kanałach sprzedaży online, aż o 12,5 proc. przewyższały ceny pozostałych kanałów sprzedaży.

Co ciekawe, Carrefour, sieć najtańsza miesiąc temu, tym razem okazała się czwartym najdroższym sklepem (pomijając e-grocery) – koszyk zakupiony tutaj był w październiku o 20 zł droższy niż we wrześniu.

Nadal rosną też ceny w Lidlu – do sierpnia najstabilniejszym pod względem cenowym sklepie (co miesiąc w okolicach średniej wartości badanego koszyka): we wrześniu był trzecim najdroższym kanałem sprzedaży stacjonarnej, a w październiku uplasował się na miejscu drugim, tuż za najdroższym wśród sklepów stacjonarnych Makro, o 3,5 zł przekraczając wartość uśrednionego koszyka zakupowego.

Ogółem rozkład cen w październiku był analogiczny do wrześniowego: najdrożej kupowaliśmy online, zaś w sklepach stacjonarnych ceny za zestaw tych samych produktów były aż o 34 zł niższe. Najmniej ponownie zapłaciliśmy w sklepach hybrydowych (o kolejne 4 zł mniej).

Tzw. hybrydy, czyli sklepy funkcjonujące zarówno w internecie, jak i stacjonarnie, zostały włączone do badania ASM SFA w lipcu. Średnia wartość koszyka zakupowego (wyliczona na podstawie danych z czterech par sklepów: odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy) okazała się w październiku, podobnie jak we wrześniu, najniższa pośród wszystkich badanych kanałów sprzedaży (czyli tańsza od sklepów stacjonarnych i e-grocery). Przy tym w sklepach online sieci Carrefour i E.Leclerc ceny były niższe niż w ich stacjonarnych odpowiednikach, zaś w stacjonarnym Tesco i Auchan było drożej niż w kanale online. Co znamienne, miesiąc wcześniej stacjonarny sklep Tesco był znacznie tańszy od swojego odpowiednika online (aż o 5,5 proc., podczas gdy w tym miesiącu o 2,8 proc. droższy!). Auchan zaś już miesiąc wcześniej okazało się droższe od Auchan Direct, we wrześniu jednak różnice cenowe wynosiły 2,16 proc., a w październiku aż 10,7 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~zet 4 25 dni temuocena: 100% 

    Dobra, a co z jakoscia? Kto ma wyzsza jakosc?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TakiJeden 3 26 dni temu

    Dlaczego, po raz kolejny, nie ma w tym zestawieniu polskich sieci, Polomarketu, Dino?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~hehe 2 26 dni temu

    Szkoda, ze jak zawsze nie ma podadych produktow, ktore sa brane pod uwage.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~remo 1 27 dni temu

    A gdzie mozna kupic mieso bez cieczy z chemia? Wszedzie ociekajace i swiecace sie scierwo. Ktos robi badania gdzie jest mieso bez chemii?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony