REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(Aldi Nord)

Dyskonty będą w najbliższej pięciolatce kanałem najszybciej zwiększającym sprzedaż. Prognozowane przez firmę Edge by Ascential średnie roczne tempo wzrostu CAGR wyniesie do 2024 r. 5 proc. Najszybszy wzrost CAGR prognozowany jest dla Wielkiej Brytanii – 9 proc. – oraz dla Polski – 8 proc.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Kanał dyskontowy będzie, według prognoz Egde by Ascential, rósł do 2024 r. w średnim tempie 5 proc. rocznie. Największy segment, czyli dyskonty spożywcze – np. Aldi, Lidl czy Biedronka w Polsce – będą notować wzrost w wysokości 4,9 proc. Dyskonty z przewagą oferty przemysłowej – np. Dollar General czy Dollar Tree – będą rosły w tempie 5,2 proc. rocznie, choć z mniejszej bazy.

To tempo wzrostu wyższe niż w przypadku większości innych formatów stacjonarnych (porównanie nie obejmuje kanału e-commerce).

Najlepsze regiony dla kanału dyskontowego to Europa i Ameryka Północna.

Europa to obszar działania największych sieci dyskontowych. Liderzy rynku – przede wszystkim Aldi i Lidl – rozprzestrzenili się gwałtownie poza swoje macierzyste kraje, systematycznie zwiększając swoją atrakcyjność dla klientów i generując wzrosty sprzedaży. Inne marki, takie jak Biedronka, Netto czy Penny, także zdołały na przestrzeni ostatnich lat zyskać znaczącą skalę działania.

Na kilku rynkach europejskich, zwłaszcza w Niemczech, udział dyskontów w całości sprzedaży jest już bardzo wysoki – przekracza 30 proc. W tych krajach dyskonty wciąż ulepszają ofertę, by zwiększać udziały rynkowe, mimo silnej konkurencji ze strony innych formatów stacjonarnych i e-commerce.

Na innych dużych rynkach europejskich kanał dyskontowy ma zarówno duży potencjał, jak i wystarczające tempo wzrostu, by zwiększać udziały rynkowe. W Wielkiej Brytanii konsumenci długo pozostawali nieufni, ale obecnie dyskonty rosną tam błyskawicznie. Podobnie dzieje się we Francji i Włoszech.

Po zestawieniu prognoz dla ok. 20 największych rynków dyskontowych, autorzy raportu wymieniają pięć krajów, w których dyskonty będą osiągać najlepsze wyniki – zestawienie bierze pod uwagę zarówno wzrost bezwzględnej wartości sprzedaży, jak i tempo wzrostu CAGR. Po uwzględnieniu obu tych parametrów, najbardziej obiecujące dla kanału dyskontowego rynki to:

USA – wzrost o 30 mld dolarów, 5 proc. CAGR

Niemcy – wzrost o 18 mld dolarów, 4 proc. CAGR

Wielka Brytania – wzrost o 15 mld dolarów, 9 proc. CAGR

Polska – wzrost o 11 mld dolarów, 8 proc. CAGR

Włochy – wzrost o 7 mld dolarów, 6 proc. CAGR

Warto podkreślić, że we wszystkich tych krajach obecne są sieci Aldi (Nord lub Sud) oraz Lidl – obie przyczyniają się do zwiększania udziałów rynkowych całego kanału, obie mocno inwestują, dostosowując ofertę do lokalnej specyfiki i rozwijając sieci stacjonarne. Skutecznie łączą przy tym najważniejsze czynniki sukcesu tego formatu – skalę, cenę i prostotę.

Źródło: Edge by Ascential, Global Discount Channel Report, 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony