REKLAMAHELIO - Baner Główny - NATURA (21-27.10.2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

16 września 2019, 09:21

(fot. materiały prasowe, zdjęcie ilustracyjne)

W związku ze spowolnieniem aktywności deweloperskiej w sektorze handlowym, w minionym półroczu w strukturze najmu dominowały renegocjacje, rozszerzenia i relokacje. - podkreśla Colliers. Do użytku oddano około 170 tys. mkw. powierzchni usługowo-handlowej. Tym samym całkowite zasoby przekroczyły 12 mln mkw.

REKLAMAROS-SWEET - HURTUM.pl - Belka w artykułach (21-31.10.2019)

Na koniec czerwca br. w budowie znajdowało się blisko 380 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych. Budowane są przede wszystkim małe obiekty (5-10 tys. mkw.) o profilu zakupów codziennych, głównie w miastach o wielkości poniżej 100 tys. mieszkańców.

Biorąc pod uwagę projekty oddane do użytku oraz te znajdujące się w budowie, roczna podaż powinna osiągnąć 250-300 tys. mkw., co wskazuje na lekką tendencję spadkową w porównaniu do roku 2018. Największymi rynkami, zarówno pod względem liczby obiektów, jak i ich powierzchni, pozostają niezmiennie aglomeracja warszawska (52 centra o łącznej powierzchni ponad 1,7 mln mkw.) i Górny Śląsk (49 centrów, ponad 1,2 mln mkw.). Najmniejszym rynkiem (305 tys. mkw. w 11 obiektach) pozostaje Szczecin.

— W centrum zainteresowania inwestorów, deweloperów, najemców oraz klientów znalazły się inwestycje o funkcjach mieszanych typu „lifestyle”, ze znaczącym udziałem handlu, usług i gastronomii. W największych polskich aglomeracjach jest obecnie realizowanych i planowanych kilkanaście tego typu projektów — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Największymi projektami handlowymi oddanymi do użytku w I połowie br. były Galeria Młociny w Warszawie (78 tys. mkw.), Tkalnia w Pabianicach (12 tys. mkw.) oraz Silesia Outlet w Gliwicach (12 tys. mkw.). Największe rozbudowy w minionym okresie ukończono w Morski Park Handlowy w Gdańsku oraz Solaris Center w Opolu.

Według badań Retail Institute, monitorującego 120 centrów handlowych w Polsce, zakaz handlu w niedzielę w I kwartale br. przełożył się na mniejsze zainteresowanie centrami handlowymi o 0,5%, przy czym największe spadki odnotowują centra małe (4,8%) i średnie (1,8%), natomiast centra o powierzchni pow. 40 tys. mkw. odnotowały wzrosty rzędu 2,2%.

— Popyt na lokale w centrach handlowych stymulowany jest przez zmiany zachodzące w kilku sektorach. Na rynku intensywnie absorbowane są powierzchnie supermarketów. W dalszym ciągu trwa także dynamiczny rozwój klubów fitness — mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Sieci odzieżowe modernizują i powiększają swoje salony w istniejących centrach handlowych, prowadząc jednocześnie selektywną ekspansję na nowych rynkach. Przykładowo, Grupa LPP inwestuje w technologie, prowadzi remodeling swoich sklepów i ekspansję na rynkach handlowych mniejszych miast. Z kolei sieć Żabka testuje nowe rozwiązania – sklepy bezobsługowe. Rozwijają się także dyskonty niespożywcze, takie jak Pepco czy KiK.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Durianka 8 miesiąc temu

    Ja pojechałam sobie do Silesia Outlet o tak z ciekawości, nie spodziewałam się szału bo w Polsce mało kto rozumie pojęcie outletu. A tu jednak super! ceny naprawdę okazyjne

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~elza 7 miesiąc temu

    No nie dziwne, bo ceny wiele nizsze niz w standardowych galeriach

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~daga33 6 miesiąc temu

    Ludzie nie chcą już więcej standardowych galerii bo to nic nowego. Jak powstała Silesia outlet to tam pełno ludzi - super ceny to chcą wszyscy korzystać z tego

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nunka 5 miesiąc temu

    No silesia outlet to była super inwestycja, w ogóle takie outlety to super sprawa i nie trzeba majątku dzięki nim wydawać na jakościowe ubrania

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Seba44 4 miesiąc temu

    A na śląsku na przykład Silesia outlet się otworzyła, bardzo duża i mega dużo sklepów tam jest

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Adenis 3 miesiąc temu

    A ja mam wrazenie, ze one nie powstaja dlatego, ze zakaz handlu, ale po prostu dlatego, ze ludzie lubia chodzic po sklepach. wlasnie bylismy ostatnio z zona we wspomnianym silesia outlet w gliwicach - maja sporo dobrych ofert, wiec nie dziwie sie, ze ludzi tam cisna, zeby cos kupic.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ Obserwator 2 miesiąc temu

    Przecież nasycenie powierzchniami handlowymi w wielu miastach byli juz ponad miarę w latach kiedy nie było zakazu handlu.. taka kolej rzeczy, ludzie nie bedą kupować więcej tylko dlatego, ze wybudowano kolejne centrum handlowe.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~slawek 1 miesiąc temu

    Zakaz handlu hamuje rozwój handlu, jak ustawa dalej będzie obowiązywać to się o tym przekonamy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony