REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Mieszkańcy Trzciany i okolic są zadowoleni, że wreszcie mają sklep z prawdziwego zdarzenia

Mieszkańcy Trzciany i okolic są zadowoleni, że wreszcie mają sklep z prawdziwego zdarzenia (Hubert Wójcik)

Bez doświadczenia w handlu, ale z dobrą lokalizacją, zaangażowaniem i pomocą centrali – tak startuje Stokrotka w Trzcianie. Otworzył ją miesiąc temu, ze wspólnikiem, Janusz Woźniak. Wcześniej zajmował się różnymi rzeczami, ale nie handlem.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Zaczęło się od tego, że wspólnicy kupili na przetargu liczący 500 mkw. budynek, w którym wcześniej działał dom ludowy oraz 30­‑metrowy sklepik spożywczy ze sprzedażą zza lady. W obiekcie przy ruchliwej trasie przelotowej można było założyć niejeden biznes; wspólnicy myśleli nawet o sali do squasha, lecz za namową mieszkańców Trzciany postanowili, że najlepszym rozwiązaniem będzie kontynuowanie w tym miejscu handlu, ale już w placówce z prawdziwego zdarzenia. Założyli więc spółkę akcyjną, bo jak przyznaje Janusz Woźniak, ta formuła prawna daje największe możliwości rozwoju, a wspólnicy chcą się rozwijać, i – jeśli dobrze pójdzie w Trzcianie – otwierać kolejne Stokrotki. Na przyszły rok zaplanowali dwie. Mający 250 mkw. powierzchni sprzedaży sklep działa od blisko miesiąca, ale już dziś można powiedzieć, żeby była to inwestycja, na którą ludzie z bliższej i dalszej okolicy czekali. W promieniu kilku kilometrów nie ma bowiem sklepu z tak bogatą ofertą i równie uporządkowanego.

Personel? Żaden problem

Zanim wspólnicy rozpoczęli rozmowy ze Stokrotką dobrze przyjrzeli się tej sieci, interesowali się również innymi szyldami. Po wnikliwym rozpoznaniu rynku, doszli do ważnego wniosku: – Stokrotka nie wchodzi w niepewne biznesy, bo dokładnie prześwietla lokalny rynek, zanim zdecyduje się na jakąś lokalizację. Muszą być pewni, że w tym miejscu jest szansa na udany biznes. Nie każda sieć się tego trzyma – tłumaczy Janusz Woźniak. Do Stokrotki przekonała go również lepsza logistyka. Jestem zadowolony z obsługi logistycznej Stokrotki. Towar jest na czas, a cenowo nie da się pobić. Porównywałem ofertę piwa „na zewnątrz” i okazało się, że konkurencja nie jest w stanie nawet zbliżyć się do stokrotkowych cen, nie mówiąc już o ich przebiciu.

Po miesiącu przyszło pozytywne zaskoczenie. – Zrekrutowanie ludzi do pracy okazało się łatwiejsze niż przypuszczałem. Znalazłem osoby z lokalnej społeczności, które nie miały zajęcia lub zrezygnowały z innej pracy, żeby przejść do mnie. Zaproponowałem dobre warunki. Prowadzenie sklepu to bardzo czasochłonny biznes. Wciąż trzeba gdzieś jechać, dzwonić, coś załatwiać – wylicza Janusz Woźniak.

Klient nie widzi, ale czuje

Kolejnym ważnym argumentem była nazwa, która zdaniem właściciela ładnie brzmi. – Stokrotka dobrze się kojarzy, bo to jest polska firma, co na Podkarpaciu ma duże znaczenie – mówi Janusz Woźniak. I dodaje: – Jest dużo pozornie małych rzeczy, których klient nie widzi, ale czuje. Chodzi głównie o ułożenie towaru, etykiety, regały itd. Coś ma stać tu, a nie gdzie indziej, bo tak wynika z wieloletnich doświadczeń. Firma Stokrotka pomaga w dostosowaniu sklepu do swoich wymagań jakościowych. Ten proces był moim zdaniem perfekcyjny. Od pierwszego kontaktu z franczyzodawcą na każdym etapie rozwoju sklepu pojawiali się kompetentni ludzie z centrali, którzy zajmowali się swoją działką. Dlatego klienci nie odchodzą od Stokrotki, a sklepy dzięki temu trwają i robią wyniki – mówi detalista. Podaje przykład projektanta z Poznania, który doradzał mu przy urządzaniu sali sprzedaży. Tam gdzie właściciel chciał coś zmienić i potrafił wykazać, że tak będzie lepiej, projektant szedł na ustępstwa. Ale tam, gdzie jego sugestie były chybione i mogłyby przynieść szkody, projektant mówił „Panie Januszu, tak nie możemy zrobić, bo to się nie sprawdzi. Robimy więc podobnie, jak w innych sklepach”. Dziś detalista wie, że fachowiec ze Stokrotki miał rację.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"