REKLAMAPURELLA - SuperShots - Baner Główny (od 13 lipca)

(fot. mat. prasowe Amazon)

Pracownicy firm handlowych i logistycznych, w tym takich firm, jak Amazon, Walmart, Target, Whole Foods, FedEx czy Instacart zamierzają „uczcić” Międzynarodowe Święto Pracy, porzucając swoje stanowiska i organizując demonstracje – informuje portal The Intercept.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Pracownicy zamierzają iść w piątek, 1 maja, „na chorobowe”, ewentualnie będą porzucać stanowiska pracy i wychodzić z firm w trakcie przerwy na lunch. Domagać się będą poprawienia standardów higieny i bezpieczeństwa pracy, a także specjalnych dodatków płacowych za płace w warunkach podwyższonego ryzyka w czasach epidemii koronawirusa.

Jak zwrócił uwagę amerykański historyk pracy, prof. Stephen Brier, cytowany przez portal The Intercept, „ci pracownicy od tak dawna są bezwstydnie eksploatowani przez swoich pracodawców, wykonując niezwykle ważne, ale często niewidoczne prace. Wraz z wybuchem pandemii nagle okazało się, że ich rola jest kluczowa dla funkcjonowania firm, co może dać im ogromną siłę, jeśli się odpowiednio zorganizują”.

Do inicjatora protestu zgłaszają się dziesiątki mniejszych i większych organizacji pracowniczych z pytaniami, jak mogą się przyłączyć do strajku. The Intercept skontaktował się z 20 takimi organizacjami z sześciu stanów USA, uzyskując potwierdzenie tych zamiarów. Niektóre z nich liczą po kilka czy kilkanaście tysięcy członków, zatem skala protestów może być poważna. Jak przekonuje jedna z działaczek, „Pierwszy Maja nie będzie jednorazową, symboliczną akcją, ale także okazją do budowania realnej, potężnej i szerokiej siły”, która pomoże pracownikom przeciwstawić się potędze koncernów.

Amazon od początku koronakryzysu spotyka się z nieustającą falą krytyki na tle sposobu, w jaki traktuje pracowników. Krytycy skwapliwie wypominają Jeffowi Bezosowi, że w czasie pandemii jego osobisty majątek urósł o 24 mld dolarów.

Źródło: theintercept.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony