REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(mat. prasowe)

Po kilku miesiącach przygotowań w Nowym Jorku ruszył Walmart Neighborhood Market. Sklep o skromnej jak na tę sieć powierzchni 4,6 tys. mkw naszpikowany jest najnowszą elektroniką, z inteligentnymi kamerami i półkami, interaktywnymi wyświetlaczami i własnym potężnym centrum przetwarzania danych.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec 2019)

Sklep nosi nazwę Intelligent Retail Lab (IRL). Jest to w pełni funkcjonalna placówka, w której konsumenci mogą korzystać z dobrodziejstw najnowszych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Na ponad 4,6 tys. mkw powierzchni wyeksponowano ponad 30 tys. produktów – choć więc sklep ma w nazwie określenie „sąsiedzki”, w europejskich realiach byłby to spory hipermarket.

– Mamy do dyspozycji 4,6 tys. mkw rzeczywistej powierzchni handlowej. Zakres naszych możliwości operacyjnych w tej placówce jest niezwykle ekscytujący. Technologia pozwala nam o wiele lepiej zrozumieć nasz biznes, i to w czasie rzeczywistym. Gdy połączymy wszystkie informacje gromadzone przez IRL z 50-letnim doświadczeniem Walmarta w zarządzaniu sklepami, będziemy w stanie wykreować naprawdę potężne doświadczenia, które przyczynią się do porawy życia zarówno naszych klientów, jak i pracowników – cieszy się Mike Hanrahan, CEO spółki IRL.

Sklep IRL jest przystosowany do zbierania w czasie rzeczywistym informacji na temat tego, co dzieje się na całej sali sprzedaży, wykorzystując imponujący system czujników, kamer i procesorów. Całość połączona jest okablowaniem o długości pięciokrotnie przekraczającej wysokość Mt. Everest. Szybkość procesorów wystarczyłaby do pobierania co sekundę trzech lat (ok. 27 tys. godzin) muzyki.

Jedną z najważniejszych możliwości systemu jest kontrola zatowarowania sklepu. W IRL praktycznie nie może dojść do sytuacji braku towaru na półce. System wykrywa produkty na półkach, rozpoznaje je i zlicza, a następnie porównuje liczbę opakowań na półkach z prognozowanym popytem. W razie potrzeby wysyła zapotrzebowanie do magazynu i towar jest uzupełniany.

W podobny sposób monitorowane są różne aspekty funkcjonowania sklepu, takich jak dostępność wózków na zakupy czy długość kolejek przy kasach – w razie potrzeby system informuje o konieczności otwarcia dodatkowych stanowisk kasowych.

KLIKNIJ I ZOBACZ SKLEP PRZYSZŁOŚCI WEDŁUG SIECI WALMART

Walmart chce za pomocą konceptu IRL oswajać konsumentów z nowoczesnymi technologiami i pomagać w ich rozumieniu. Dlatego serwerownia placówki umieszczona jest za szklaną osłoną, przez którą widać potężne urządzenie, a na całej sali sprzedaży rozmieszczone są interaktywne kioski edukacyjne, które objaśniają funkcjonowanie poszczególnych elementów systemu. Przy wejściu na salę sprzedaży umieszczono punkt Welcome Centre, przy którym można zasięgnąć pogłębionych informacji o stosowanych technologiach. Są też dwa specjalne ekrany, na których można zobaczyć, jak technologie reagują na pozycję i ruchy konsumentów.

Welcome Center

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~barbi 1 2 miesiące temu

    Najlepszy sklep na swiecie.Mieszkając w Chicago zakupy w nim to cała przyjemnosc a jeszcze wieksza oszczednosc.Duży asortyment i wogole wszystko naj.Chce w POlsce Wolmarta !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony