REKLAMAMLEKOVITA - Batoniki - Banner Główny (13.07.-22.07)
Walmart Supercenter Store

Walmart Supercenter Store (fot. mat. pras.)

W pierwszym kwartale tego roku Walmart zwiększył sprzedaż w kanale e-commerce o 74 proc., a w sklepach stacjonarnych o 10 proc. Co ciekawe, firma zatrudniła ponad 200 tys. pracowników, którzy pomagają sprzątać sklepy i realizować zamówienia online podczas pandemii.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Walmart podał wczoraj w komunikacie, że sprzedaż elektroniczna i sprzedaż w sklepach stacjonarnych znacznie wzrosły podczas pandemii koronawirusa. Jednak akcje spółki spadły o około 1 proc. we wtorek po południu.

Amerykański detalista ocenia, że środki ostrożności podczas koronakryzysu konsumenci diametralnie zmienili swoje zachowania zakupowe. Przede wszystkim rzadziej chodzili do sklepu, ale kiedy już w nim byli – kupowali znacznie więcej. Sprzedaż artykułów takich jak papier toaletowy czy sos do makaronu poszybowała w górę, kosztem innych kategorii, takich jak np. odzież.

– Sprzedaż e-commerce Walmartu w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 74 proc., a sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 10 proc. w pierwszym kwartale. Wartość zakupów na paragonie wzrosła średnio o 16 proc., podczas gdy ilość transakcji spadła o około 6 proc. w tym kwartale – komentuje wyniki dyrektor finansowy sieci Brett Biggs.

Z kolei prezes Walmart Doug McMillon podkreśla, że firma ciężko pracowała nad utrzymaniem zapasów kluczowych produktów, takich jak ręczniki papierowe i środki do czyszczenia powierzchni, które znikały z półek w błyskawicznym tempie. – W przypadku wielu z tych przedmiotów sprzedaliśmy w ciągu dwóch lub trzech godzin to, co zwykle sprzedajemy w ciągu dwóch lub trzech dni – wskazuje szef sieci Walmart.

W pierwszym kwartale amerykański gigant odnotował przychody rzędu ponad 134,6 mld dolarów. Zysk za akcję wyniósł 1,18 dolarów.

Wraz ze wzrostem sprzedaży Walmart podczas pandemii wzrosły również koszty. Aby nadążyć za popytem, sieć zatrudniła ponad 200 tys. pracowników, którzy pomagają sprzątać sklepy, półki magazynowe i realizować zamówienia online. Detalista wydał prawie 900 milionów dolarów na wydatki związane z Covid-19.

Jak powiedział Brett Biggs, około trzy czwarte tej kwoty przeznaczono na premie dla pracowników i dodatkowe świadczenia. Firma przeprowadziła dwie rundy specjalnych premii dla pracowników i przyspieszyła wypłatę premii za pierwszy kwartał.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony