REKLAMAHELIO - Główny - natura, orzechy (jesień)

BRANŻA PO GODZINACH

 

6 kwietnia 2017, 10:07

(fot. Pixabay CC0)

Handel detaliczny coraz większą część sprzedaży przenosi do internetu. Rewolucja online postępuje systematycznie i nieubłaganie. Na nowojorskiej giełdzie miał ostatnio miejsce fakt, który symbolicznie potwierdza ten trend. Giełdowa wartość Amazona jest dwukrotnie wyższa od wyceny Walmarta.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

W trakcie środowej sesji na Wall Street kapitalizacja giełdowa Amazona osiągnęła astronomiczną kwotę 439,8 mld dolarów, podczas gdy wartość akcji Walmarta to 218.1 mld USD. Porównanie nie jest tak do końca miarodajne, ponieważ poza handlem online Amazon zajmuje się także produkcją filmów czy technologiami związanymi z chmurą danych. Ma jednak wymowę symboliczną, ponieważ Amazon jest powszechnie znany jako największy światowy detalista online, podczas gdy Walmart jest zdecydowanie największym światowym detalistą tradycyjnym, czy jak kto woli offline.

Dwukrotna przewaga wartości czempiona e-commerce nad mistrzem handlu stacjonarnego prawdopodobnie będzie się jeszcze powiększać, ponieważ sprzedaż online szybko rośnie i dotyczy to także takich kategorii, jak świeża żywność – kilka lat temu wydawało się pewne, że zakupy spożywcze pozostaną niemal wyłączną domeną sklepów brick&mortar (cegła i zaprawa), jak mawiają Jankesi. Dzisiaj nikt już nie ma wątpliwości, że także te produkty coraz częściej sprzedawane będą online. Jak informował wczoraj portal wiadomoscihandlowe.pl, według niektórych prognoz amerykański rynek e-grocery przekroczy w 2025 r. wartość 100 mld USD.

Warto przytoczyć jeszcze dwie liczby, dotyczące liderów obu kanałów sprzedaży. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość akcji Wal-Marta wzrosła o ok. 5%. W tym samym okresie akcje Amazona podrożały o blisko 55%.

Na koniec jeszcze jedno symboliczne porównanie: giełdowa kapitalizacja Amazona jest wyższa niż łączna kapitalizacja trzech wielkich amerykańskich sieci detalicznych: Walmarta, Costco i Targetu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Karol 1 5 miesięcy temu

    Nie tylko detaliczny ale i hurtowy - zarówno Amazon jak i Alibaba mocno inwestują w handel B2B

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"