REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

STREFA NIERUCHOMOŚCI

Rynek nieruchomości

 

13 listopada 2019, 15:49

Centrum Warszawy nocą

Centrum Warszawy nocą (Pixabay.com)

Czynsz w najdroższej lokalizacji w Hong Kongu jest niemal 30 razy wyższy niż przy najdroższych ulicach w Warszawie i Krakowie. W pierwszej dziesiątce rankingu „Główne ulice handlowe świata” przygotowanego przez Cushman & Wakefield znalazło się pięć lokalizacji z Europy, cztery z Azji i jedna z USA.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Nadal najdroższą lokalizacją handlową świata jest Causeway Bay w Hongkongu z czynszem w wysokości 25 965 euro za mkw. rocznie, a w Europie najwyższe czynsze obowiązują przy New Bond Street. Ulica z Londynu wyprzedziła Paryż i Mediolan, a pierwszą piątkę zamykają Bahnhofstrasse w Zurychu i Kohlmarkt w Wiedniu z czynszami wynoszącymi odpowiednio 8195 euro i 4860 euro za mkw. rocznie.

Wśród polskich lokalizacji, najdroższe okazały się warszawski Nowy Świat i krakowska ulica Floriańska. Czynsze na tych ulicach wynoszą powyżej 900 za mkw. rocznie. Nieco tańsze są trzy kolejne warszawskie lokalizacje: Marszałkowska, Plac Trzech Krzyży i Chmielna. 

– Pod względem wysokości stawek czynszu tegoroczne wyniki są zachęcające i świadczą o mocnej pozycji najlepszych lokalizacji handlowych. Czynsze przy najdroższych ulicach handlowych świata utrzymały się na dość stabilnym poziomie i obecnie mamy większą jasność co do kierunku, w jakim zmierza handel. Obserwujemy jednak presję zniżkową na czynsze w wielu słabszych lokalizacjach, zwłaszcza na bardziej dojrzałych rynkach Europy i Ameryki Północnej. Sektor handlowy w regionie Azji i Pacyfiku rozwijał się dynamicznie na bardzo zróżnicowanych rynkach – powiedział Darren Yates, autor raportu i dyrektor działu badań rynku handlowego w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

Zdaniem Borisa van Haare Heijmeijera, dyrektora działu powierzchni handlowych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield nawet na rynku najbardziej luksusowych produktów sieci handlowe muszą bardziej się starać o to, aby zwiększyć liczbę odwiedzających czy też utrzymać dotychczasowych klientów. 
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony