REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (18-24.03.2019)

(fot. Pixabay)

W 2018 roku wartość rynku e-grocery w aglomeracji warszawskiej osiągnęła poziom 254 mln złotych - wynika z danych Frisco.pl. Rynek ten rośnie szybciej, niż sprzedaż w handlu detalicznym.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Wartość spożywczych zamówień przez internet w stolicy wzrosła w 2018 roku o ponad 14 proc. Oznacza to, że e-grocery stanowi już 2,4 proc. udziałów w lokalnym rynku FMCG. Jednak w skali całej Polsce rynek e-grocery - według danych firmy Nielsen - stanowi około 1 proc. całej sprzedaży spożywczej.

Tempo rozwoju e-grocery w stolicy było dwukrotnie szybsze, niż tradycyjnego handlu. Jak tłumaczą przedstawiciele Grupy Eurocash – która jest mniejszościowym udziałowcem e-supermarketu Frisco.pl - podkreślają, że ich sklep jest głównym motorem napędowym wzrostu całego sektora e-grocery i liderem warszawskiego rynku zakupów spożywczych online w Polsce.

W 2017 r. spółka Frisco.pl zanotowała wzrost sprzedaży o 32,9 proc. do 75,74 mln zł (z 56,99 mln zł w 2016 r.) oraz 12,72 mln zł straty netto (wobec 13,22 mln zł straty rok wcześniej).

- Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, z którym wiążemy bardzo duże plany rozwojowe – mówi Grzegorz Bielecki, p.o. prezesa Frisco.pl.

Na rynku, oprócz Frisco.pl, aktywne są także inne firmy z sektora handlu detalicznego. Znaczne udziały ma m.in. Tesco, Carrefour, Auchan czy Piotr i Paweł. W skali kraju największy e-sklep prowadzi obecnie sieć Tesco. Sieć Piotr i Paweł, która przez wiele lat miała mocną pozycję na rynku e-grocery słabnie w związku z obecnymi problemami całej firmy. Ambitny plan rozwoju ma Grupa Carrefour, która uruchomiła właśnie e-supermarket w Katowicach, zaś Grupa Auchan rozwija sprzedaż internetową głównie w aglomeracji warszawskiej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony