REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)

(materiały prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMA

Innym ważnym obszarem zainteresowań graczy na rynku telekomunikacyjnym jest stworzenie oferty konwergentnej, rozumianej jako powiązanie usług mobilnych i stacjonarnych. Wystarczy wymienić inwestycje w FTTx firmy Orange, przejęcie kontroli w Netii przez Polsat czy współpracę T-Mobile z Orange i firmą Nexera.

Z kolei operatorzy kablowi koncentrują się na światłowodzie oraz inwestycjach w rozbudowę i modernizację sieci do standardu DOCSIS 3.1. Potencjalnym obszarem wzrostu dla spółek kablowych są również obszary objęte Programem Operacyjnym Polska Cyfrowa, w ramach którego do Internetu zostanie podłączonych blisko 1,2 mln gospodarstw domowych, wcześniej pozostających poza zasięgiem kablówek. Połowa kraju ma problem z dostępem do Internetu szerokopasmowego, a około 20 proc. niemal w ogóle jest go pozbawiona. Rodzi to problem gigantycznej dysproporcji.

– Dla operatorów kablowych chcących zagospodarować ten obszar oznacza to konieczność pozyskania kompetencji oraz narzędzi operatorów wirtualnych – mówi Szymon Adamczyk. Nadal trwa konsolidacja rynku kablowego – na przeszkodzie stoją również restrykcyjne przepisy antymonopolowe.

Dotychczasowe orzecznictwo Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie sprzyjało procesom konsolidacyjnym. Podobnie było w całej Europie, gdzie trend konsolidacyjny jest również widoczny. – Do konsolidacji dochodzi głównie w obszarze operatorów kablowych, które starają się zwiększyć udziały w rynku, ale również między operatorami stacjonarnymi i komórkowymi. Szczególnym przykładem konwergencji jest integracja między operatorami CATV a firmami z sektora mediów, ponieważ unikalny „content” ma pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej  – mówi Anette Fischer.  

Zdaniem ekspertów DNB, mimo wyzwań, rynek telekomunikacyjny ma się dobrze mimo istniejących zagrożeń. – Trendy światowe jak odcinanie kabla, czyli tzw. cord cutting, popularyzacja usług typu OTT, pojawiający się model streamingu „contentu” liniowego w usłudze wirtualnej oraz popularyzacja rozwiązania eSIM są pewnym wyzwaniem dla branży. Tego typu zmiany mają jednak charakter ewolucyjny. W związku z tym, że coraz więcej usług, z których korzystamy ulega wirtualizacji i bazuje na internecie, dostęp do Internetu staje się dobrem podstawowym, jak prąd i woda, bez których obyć się nam jest bardzo trudno – podsumowuje Szymon Adamczyk.

– Sektor telekomunikacyjny w Europie to branża bardzo interesująca z punktu widzenia instytucji finansowych. Branża ta będzie się rozwijać i spodziewamy się, że liczba transakcji będzie nadal znaczna. Jest to stabilny biznes z akceptowalnym ryzykiem dla banków i innych instytucji finansowych. Na pewno będziemy wspierali rozwój tego sektora także w Polsce – tłumaczyła Anette Fischer.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~jack 2 ponad rok temuocena: 100% 

    @Nie chcę 5g Zapraszamy do puszcz amazońskiej, kongijskiej, na Borneo lub na Marsa.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nie chcę 5g 1 ponad rok temuocena: 50% 

    Już smartfony zmieniły naszą rzeczywistość, ja dziękuję, wysiadam z tej rewolucyjnej głupoty. A poza tym uważam, że sieć 5g będzie szkodliwa bardziej niż smartfony. Smartfony emitują szkodliwe promieniowanie elektromagnetyczne ale to będzie nic w porównaniu do gęsto stawianych masztów 5g, które będą smagać nas polem elektromagnetycznym 24h na dobę. Oj chyba czas opuszczać tą Unię zanim do reszty nas skrzywdzi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony