REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(fot. Pixabay CC0)

Francuski detalista korzysta z systemu poolingu paletowego, w ramach programu ochrony bioróżnorodności, którego elementem jest przeciwdziałanie wylesianiu. Pozwoliło to, m.in. ochronić przed wycinką średniej wielkości miejski park.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Blisko 3 200 mniej wyciętych drzew, redukcja emisji CO2 do atmosfery o ponad 3800 ton oraz redukcja ilości odpadów o 312 ton – to tylko niektóre z efektów wykorzystania przez Carrefour Polska palet zwrotnych w logistyce.

Carrefour Polska od wielu lat korzysta z palet wielokrotnego użytku, które stanowią ponad 90 proc. wszystkich używanych przez sieć. Znaczny udział wśród tych nośników mają palety CHEP, które są wynajmowane w systemie poolingowym. Jak to działa? Dostawcy Carrefour wynajmują od CHEP palety poolingowe, na których dostarczają swoje produkty do magazynów sieci. Zanim paleta trafi z powrotem na rynek, przechodzi proces inspekcji i naprawy w Centrum serwisowym CHEP. To przedłuża jej żywotność i przyczynia się do znacznych oszczędności środowiskowych.

Korzystanie z palet zwrotnych do transportu towarów to jedno z działań w ramach inicjatywy „STOP Deforestacji” realizowanej w programie ochrony bioróżnorodności – jednego z filarów polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Carrefour. Mając na uwadze ochronę zasobów leśnych, Carrefour rozwija też ofertę produktów marki własnej ze znakiem certyfikatu FSC® (Forest Stewardship Council®), który gwarantuje, że dane artykuły zostały wytworzone z materiałów pochodzących z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Carrefour jest też członkiem RSPO (Porozumienie dla zrównoważonej produkcji oleju palmowego), propagującego odpowiedzialne zarządzanie uprawą palm oleistych i stosowanie oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł. W Carrefour Polska blisko 90 proc. oleju palmowego w artykułach marki własnej pochodzi z odpowiedzialnych plantacji i posiada certyfikat RSPO.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony