REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Polacy są coraz zamożniejsi i coraz bardziej uważni, jeśli chodzi o wybór artykułów żywnościowych. Korzyść z tego trendu odnoszą producenci, którzy zbudowali szeroką ofertę wędlin premium.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec 2019)

Zarówno sieci handlowe, jak i producenci rozbudowują ofertę premium. Przykładowo, sieć Kaufland od kilkunastu miesięcy prowadzi intensywny program modernizacji sklepów. Oprócz nowych rozwiązań technologicznych pojawiło się w nich wiele nowych świeżych produktów premium (np. sery i wędliny).

 – Nieustannie dostosowujemy się do potrzeb i oczekiwań naszych klientów, m.in. poprzez dopasowanie i rozszerzanie naszej oferty. Tym razem zmiany są jeszcze bardziej zauważalne, ponieważ postanowiliśmy nie tylko znacząco poszerzyć asortyment, lecz także całkowicie zmienić wystrój naszych marketów. Nasi klienci będą mogli z łatwością odnaleźć wybrane przez siebie produkty – mówiła w sierpniu 2018 roku, podczas otwarcia pierwszego unowocześnionego sklepu Justyna Przybylska, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w przedsiębiorstwie Kaufland Polska.

Nowy projekt Kauflandu nie jest odosobniony. Wiele sieci handlowych dostrzega znaczenie produktów świeżych dla podniesienia sprzedaży i mocno rozbudowuje półkę z artykułami premium.

Tradycyjne wędzenie

Szczególnie ważne miejsce w strategiach producentów zajmują wędliny premium. 
– Naszym zadaniem jest nadążanie za wymaganiami rynku, a nawet bycie o krok przed nimi, dlatego już mamy przygotowane kolejne wędliny, które wyróżnia wysoka jakość, wysoka zawartość mięsa, tradycyjne wędzenie – komentuje Grzegorz Zych, wiceprezes przedsiębiorstwa Dobrowolscy.

Klienci domagają się nowości, więc producenci na to reagują. – Coraz więcej klientów zwraca uwagę na skład i wybiera świadomie lepszej jakości produkty. To, że konsumenci poszukują czystych etykiet, wpływa na kierunek rozwoju rynku – dodaje Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji w firmie Sokołów.

Konsumenci wiedzą dużo o żywności

Podstawowym czynnikiem, który wpływa na zainteresowanie wędlinami premium, jest wzrost zamożności Polaków. W 2018 roku, jak wynika z badań GfK, przeciętna siła nabywcza obywatela Polski wyniosła około 7228 euro. Dla porównania, w 2016 roku było to 6366 euro, a w 2009 roku – zaledwie 4650 euro. Oczywiście nie wszystkie pieniądze przeznaczane są na zakupy żywności – przeciętnie jest to około 20% koszyka zakupowego. Polacy mogą więc wydać więcej, ale nie robią tego bezmyślnie. Wręcz przeciwnie. – W ostatnich latach wzrosła świadomość konsumentów na temat żywności, żywienia i zdrowego stylu życia – zauważa Grzegorz Zych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony