REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

13 listopada 2019, 20:00

(Pixabay.com)

Na fali trendów wegetariańskich sieci fast-foodów serwują swoje jarskie wersje dania, które najbardziej kojarzy się z mięsem – czyli hamburgera. Badania pokazują, że trend jest coraz powszechniejszy w burgerowniach, ale pretensje konsumentów na portalach społecznościowych dowodzą, jak łatwo jest potknąć się przy wprowadzaniu tego typu produktów.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Ankiety przeprowadzone na potrzeby raportu RoślinnieJemy pokazują, że sieci burgerowni coraz bardziej skłaniają się ku roślinnym propozycjom. Wśród 9 badanych sieci, 5 ma w swojej ofercie dania lub opcje roślinne. Takie pozycje w menu nie powinny dziwić, bo już ponad 28 proc. Polaków od czasu do czasu spożywa roślinne alternatywy mięsa, natomiast regularnie jada je 6 proc. - wynika badań przeprowadzonych w maju 2019 przez Panel Ariadna i Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Inny raport - Food-Trendy dla Pyszne.pl – pokazuje, że 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę.

Zdaniem autorów raportu RoślinnieJemy najlepiej wypadła sieć 7TH STREET BAR & GRILL, Max Burgers i Bobby Burger. Niestety w rankingu znalazły się również sieci, w których miłośnicy roślinnych dań nie mają póki co za bardzo czego szukać: Burger King, McDonald’s, Hard Rock Cafe i Mr Hamburger. Co ciekawe Burger King, McDonald’s i Hard Rock Cafe to marki, które wprowadziły już takie opcje w wybranych państwach, możemy więc przypuszczać, że brak roślinnej oferty w Polsce nie potrwa dużo dłużej.

Autorzy zestawienia podkreślają, że doświadczenia gigantów we wprowadzaniu opcji roślinnych w innych krajach są przecież bardzo pozytywne. Według opublikowanych wyników finansowych, po wprowadzeniu Impossible Whoppera sieć Burger King zanotowała 5-procentowy wzrost sprzedaży - największy od 2015 roku. I to właśnie Burger King stał się bohaterem listopadowego zamieszania na jednym z portali społecznościowych. Internauci wypomnieli sieci fast-foodów, że Rebel Whopper, reklamowany jako „100% Whopper, 0% wołowiny” i opatrzony znaczkiem „powered by the vegetarian butcher” smażony jest na tłuszczu wołowym. Sieć zakomunikowała, że nie reklamuje produktu jako wegetariańskiego, ale spostrzegawczy użytkownicy Internetu przypomnieli o sugestii na reklamującym burgera znaczku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony