REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)

Brytyjska prasa poinformowała, że Grupa Tesco analizuje wejście w format sklepów dyskontowych, aby skuteczniej walczyć o klienta z takimi firmami jak Lidl i Aldi. Firma chciałaby wykorzystać zalety modelu biznesowego dyskontów, opartego o wyselekcjonowanej, wąskiej ofercie i niskich kosztach operacyjnych. Według ekspertów, projekt ma niewielkie szanse powodzenia, a może jedynie zaszkodzić brytyjskiemu potentatowi.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018
Hipermarket sieci Tesco w Warszawie

Hipermarket sieci Tesco w Warszawie (materiały własne)

Zdaniem Davida Graya, starszego analityka ds. sektora handlu detalicznego w Planetretail wejście sieci Tesco w format dyskontowy utrudniłby realizację dotychczasowej strategii firmy. To, że nie jest to dobry pomysł potwierdzają przykłady z brytyjskiego rynku, m.in. eksperyment sieci Sainsbury i duńskiego Netto. Ten przykład pokazał, że firmy handlowe, które próbowały na rynku brytyjskim uruchomić sieć dyskontów nie działają dobrze, ze względu na różnice w modelach biznesowych.

To nie wszystko, jak podkreśla David Gray inne wcześniejsze próby walki z dyskontami za pomocą dedykowanej oferty marek dyskontowych lub tworzenia projektów sieci dyskontowych (o których plotkuje się od lat) albo zawiodły, albo nie doszły do ​​skutku.

Jak spodziewa się analityk Planetretail sieć Tesco, aby przejść na ścieżkę rozwoju sieci dyskontowej, rozpocznie ten proces - zamiast otwierania samodzielnych jednostek  - od wydzielenia na terenie hipermarketów specjalnych stref z ofertą dyskontową. W takim przypadku byłoby to dobre rozwiązanie, które pozwoliłoby sieci wykorzystać istniejące już zasoby i zagospodarować powierzchnię w największych hipermarketach, które są zbyt duże jak na obecne potrzeby klientów. Przypomnijmy, że Tesco już od pewnego czasu aktywnie poszukuje sposobów wykorzystanie „nadmiernej” przestrzeni w swoich sklepach, m.in. poprzez partnerstwo z zewnętrznymi operatorami sprzedawcami detalicznymi, restauracjami i usługodawcami.

Należy przypomnieć, że Tesco w Polsce już kilka lat temu realizowało podobne projekty, wydzielając w wybranych hipermarketach „strefy dyskontowe”, a także prowadząc kampanię promocyjną "Dyskontowe ceny w Tesco", w ramach której sieć w 2019 r. obniżyła ceny kilkuset produktów. Produkty zostały wyraźnie oznaczone, były także bardzo mocno promowane na terenie sklepów. Sieć realizowała ten projekt poprzez wprowadzenie do swoich sklepów, ok. 1000 marek własnych w 40 kategoriach produktowych. Dzięki tej strategii Tesco spodziewało się zdobyć w ciągu kilkunastu miesięcy dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG w Polsce, odbierając udziały nie tylko dyskontom, ale także innym hipermarketom.

Sektor dyskontowy ma być w Zjednoczonym Królestwie najszybciej rosnącym kanałem - z CAGR na poziomie 8,5 proc. w latach 2017-2022. Tesco rozważa rozwój w tym formacie sklepów, próbując wykorzystać niektóre z elementów tego wzrostu. Należy dodać, że na Wyspach sprzedaż Tesco w 70 proc. opera się na hiper- i supermarketach, a wejście w format dyskontu, który wymaga zupełnie innego podejścia, np. w obszarze logistycznym, naraża się na zakłócenia w realizowanym obecnie modelu sprzedaży.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~tresvco 1 8 miesięcy temu

    W tym tekście jest dużo błędów. Tesco nie mogło nic robić w 2019 roku, bo to jeszcze się nie wydarzyło. 1000 marek własnych też Tesco nie ma, nie miało i mieć zapewne nie będzie...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony