REKLAMAVOG - baner główny 2018

O aktualnych trendach żywieniowych, premiumizacji, rynku wyrobów convenience, oraz innowacjach – rozmawiamy z Mieczysławem Walkowiakiem, wiceprezes ds. handlu i marketingu w firmie Sokołów.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)
Mieczysław Walkowiak, wiceprezes ds. handlu i marketingu w firmie Sokołów

Mieczysław Walkowiak, wiceprezes ds. handlu i marketingu w firmie Sokołów (fot. WH)

Czy w Pana ocenie producenci wędlin potrafią dopasowywać ofertę do aktualnych trendów żywieniowych?

Dopasowanie się do aktualnych trendów żywieniowych jest jednym z wyznaczników sukcesu innowacyjnej firmy. Umiejętność ich obserwacji oraz poprawnego wnioskowania może przyczynić się do otwarcia marki na nowych konsumentów. Podstawą jest dialog z klientem i dokładne zrozumienie jego potrzeb. Jego wybory powinny wyznaczać kierunki działań dla przedsiębiorstw. Tak też jest w naszym przypadku. Przeprowadziliśmy szczegółową analizę rynku. Dostrzegliśmy konsumentów szukających urozmaicenia swojej diety o produkty roślinne. W odpowiedzi na to stworzyliśmy linię „Z gruntu dobre”. Nowe produkty zawierają wyłącznie warzywa, składniki roślinne, takie jak kasze, pestki, nasiona i orzechy, oraz przyprawy. W skład asortymentów wchodzą dwa pasztety oraz trzy pasty. Planujemy rozszerzanie linii o kolejne produkty. W swojej ofercie posiadamy także szeroki wybór bezglutenowych przekąsek mięsnych.

Eksperci twierdzą, że szczególnie dobre perspektywy ma przed sobą rynek wędlin premium. Czy Pana firma rozwija ten segment produktowy?

Obserwujemy rosnącą popularność segmentu wędlin premium. Konsumenci szukają wysokiej jakości wyborów. Sprawdzają etykiety, czytają składy, przeglądają oferty producentów i wybierają tych, którzy najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Coraz częściej zwracają też uwagę na szerokie zastosowanie kulinarne produktu, najlepiej nieograniczające się do jednego przeznaczenia. Specjalnie dla nich opracowaliśmy linię „Drób Premium”. Są to produkty bezglutenowe, z wysoką zawartością dobrej jakości mięsa drobiowego, stanowiące źródło białka, bez dodatku glutaminianu monosodowego. „Drób Premium” znajdzie zastosowanie jako doskonała wędlina, ale także jako dodatek do sałatek i kanapek, lub jako przekąska czy składnik pizzy. Zespół naszych ekspertów nieustannie śledzi rynek analizując i kształtując trendy. Tak też było w przypadku linii „Snack&Chips” i „Gold”, które oferują przekąski gluten-free oraz z wysoką zawartością białka, dedykowane np. sportowcom - Beef Jerky.

Skąd bierze się Pana zdaniem duża w ostatnim czasie popularność przekąsek i wyrobów convenience?

Styl życia na przestrzeni lat ulega zmianie. Ma on kluczowy wpływ na wybory konsumenckie. Determinuje decyzje zakupowe, a to przekłada się na rozwój oferty produktowej. Dzisiejszy klient ceni w wyrobach wysoką jakość połączoną z szybkością i wygodą przygotowania. Taką tendencję widać szczególnie u osób młodych. Chcą jeść zdrowo, ale też szybko. Dlatego też popularnością cieszy się u nich dieta pudełkowa. Młodzi ludzie stanowią nie lada wyzwanie dla branży spożywczej, ponieważ nie tylko wyznaczają, ale również bardzo szybko podchwytują trendy żywieniowe rozwijające się na całym świecie. Dzięki prężnie działającemu działowi R&D, Sokołów jest w stanie dostosować ofertę do najbardziej wymagającej grupy konsumentów.

Jaka jest Pana prognoza dla rynku mięsa i wędlin na ten rok?

Nasze prognozy są bardzo optymistyczne. Bazujemy na poziomie spożycia mięsa wieprzowego i wołowego, które od 2013 roku bardzo wyraźnie i systematycznie rośnie. Zachowania konsumentów i ich preferencje zakupowe tworzą określone trendy dla rynku mięsa. Za jeden z najważniejszych tegorocznych trendów żywieniowych można uznać wzrost zainteresowania produktami z tzw. czystą etykietą. Przewidujemy, że udział w rynku asortymentów o dobrym składzie będzie się zwiększał. Konsumenci poszukują wyrobów z wysokiej jakości surowca. Na rynku spożywczym coraz większą popularność zyskują produkty bio oraz warzywne. Kolejną tendencją, jaką obserwujemy, jest wzrost zainteresowania produktami bezglutenowymi. Rośnie również zapotrzebowanie na produkty typu convenience, gdzie liczy się wygoda opakowania i szybkość przygotowania. Rynek zmienia się niezwykle dynamicznie. Naszą rolą, jako lidera branży mięsnej w Polsce, jest prowadzenie analiz, śledzenie, a jeżeli to możliwe, przewidywanie trendów. Dzieje się to dzięki m.in. pracy Zespołu Innowacyjnego, będącego istotnym ogniwem odpowiedzialnym za wprowadzanie nowych rozwiązań w naszej firmie. Ścisła współpraca z innymi wewnętrznymi działami, dialog z konsumentami i influencerami oraz uważna obserwacja sektora, warunkują sukces Sokołowa w szybkiej i celnej implementacji innowacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ret 1 9 miesięcy temu

    bo inne produkowane wędliny sa niejadalne i nafaszerowane chemią i innymi wynalazkami (tj. mięsa w nich jak na lekarstwo)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony