REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)

(fot. mat. pras.)

Polskość marki nie jest już odbierana negatywnie, jest wręcz przeciwnie. Patriotyzm konsumencki przejawia się także w skali mikro. Istnieje wyraźna tendencja do sięgania przez konsumentów po produkty regionalne – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Monika Berger, wiceprezes ds. handlu i marketingu Zakładów Mięsnych Berger.

Patriotyzm konsumencki umacnia się czy słabnie?

Znaczenie kraju pochodzenia produktu to wciąż aktualny i niezwykle istotny czynnik wpływający na decyzje zakupowe Polaków. Trend ten, obserwowany w naszym kraju od kilku lat, stale przybiera na sile. Bezpośrednio jest to związane ze wzrostem świadomości społecznej i chęcią poszerzania wiedzy w zakresie zdrowej żywności. Polskość marki nie jest już odbierana negatywnie, wręcz przeciwnie – świadczy o wysokiej jakości i daje poczucie, że wybieramy coś sprawdzonego.

Czy rośnie też zainteresowanie produktami regionalnymi i lokalnymi?

Tak, patriotyzm konsumencki przejawia się także w skali mikro. Istnieje wyraźna tendencja do sięgania przez konsumentów po produkty regionalne. Przywiązanie do tradycji danego regionu obserwujemy w naszych sklepach firmowych, które cieszą się dużą popularnością na Śląsku. Klienci chętnie sięgają po nasze regionalne wędliny i wyroby mięsne, bo znają ich pochodzenie i mają gwarancję, że otrzymują produkty prawdziwie śląskie. Tego rodzaju wyroby kojarzone są najczęściej z tradycją, świeżością oraz dobrym smakiem i aromatem.

Czy w przypadku rynku mięsa i wędlin patriotyzm zakupowy ma szczególne znaczenie?

Silny regionalny patriotyzm szczególnie widoczny jest w branży mięsnej i piekarniczej. Ma to istotne znaczenie biorąc pod uwagę preferencje żywnościowe Polaków - statystyczny Polak spożywa około 72 kg mięsa rocznie. Mamy też głęboko zakorzenioną tradycję, w ramach której mięso to po prostu podstawa żywienia, jego nieodłączny i najbardziej treściwy element. Co warto podkreślić, polskie wędliny oraz pieczywo uznawane są za bardzo smaczne nie tylko w naszym kraju, ale i za granicą, co podkreślają chociażby odwiedzający nasz kraj turyści.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Leon 1 2 miesiące temu

    Byłem bardzo dumny jak wczoraj jechałem polskim samochodem i rozmawiałem przez polską komórkę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony