REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)

(materiały własne)

Zdaniem Krzysztofa Kawy, analityka Ipopema Securities większość problemów Grupy Eurocash związanych z reorganizacją oddziału detalicznego została już rozwiązana, a wynikające z tego korzyści powinny być widoczne w nadchodzących kwartałach. Po zakończonej integracji Eurocash powinien również położyć większy nacisk na zwiększanie liczby sklepów.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Cel Eurocashu, jakim jest wzrost o 900 nowych sklepów w ciągu najbliższych trzech lat, w ocenie analityków Ipopema Securities jest "zbyt ambitny", ale uważają oni, że firma będzie w stanie otworzyć jedynie 318 sklepów do 2023 roku.

Ekspert jako główne źródła poprawy w obszarze handlu detalicznego wskazują redukcję kosztów zatrudnienia, optymalizację logistyki i poprawę marży brutto. Ich zdaniem, wdrożenie platformy eurocash. pl powinno doprowadzić do poprawy wyników w segmencie hurtowym.

Zdaniem analityka, wprowadzenie eurocash. pl, narzędzia pozwalającego m. in. na składanie zamówień online i optymalizację asortymentu sprzedaży zgodnie z lokalnymi wymogami, powinno zwiększyć liczbę zamawianych towarów, a co za tym idzie średnią wartość koszyka. Platforma powinna również pozwolić spółce Eurocash na optymalizację kosztów zatrudnienia.

Pod względem przychodów Eurocash jest beneficjentem dużego popytu konsumenckiego. (...) Ipopema Securities prognozuje, że Delikatesy Centrum odnotują wzrost sprzedaży porównywalnej o 3,8/3,5/3,2 proc. odpowiednio w 2019/2020/2021. Przychodom segmentu detalicznego powinien również sprzyjać dalszy wzrost sprzedaży w Mili i Eko. (PAP)

Zdaniem analityków, zakończenie integracji z Milą poprawi rentowność segmentu detalicznego (w drugim kwartale 2019 r. spółka zanotowała marżę EBITDA w segmencie detalicznym na poziomie 2,6 proc., co oznacza spadek o 70 pb rdr, podczas gdy w pierwszym półroczu 2019 r. liczba ta wyniosła 1,9 proc., co oznacza spadek o 120 pb rdr).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony