REKLAMAJACOBS - Marka numer 1 - Baner Główny (15-21.04.2019)
Wejście do kwatery głównej Amazona

Wejście do kwatery głównej Amazona (fot. Flickr.com/photos/scobleizer/ (CC BY 2.0))

Amazon oferuje produkty marki własnej w niezliczonych kategoriach – od baterii, przez chusteczki do pielęgnacji niemowląt, odzież, chipsy, aż po meble. Wiele z nich to odpowiedniki produktów firm trzecich, korzystających z platformy sprzedażowej koncernu – często kopiowane i oferowane w niższej cenie. Jak jednak wynika z badania firmy Marketplace Pulse, większość z produktów Amazona to zwykłe buble (duds) nie zagrażające oryginałom – przekonuje na portalu "The Columbian" Spencer Soper z Bloomberga.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Marketplace Pulse, nowojorska firma badająca rynek e-commerce, przebadała 23 tys. produktów i ustaliła, że klienci wcale nie kupują chętniej produktów marki własnej Amazona, nawet jeśli są one sztucznie pozycjonowane wysoko w wynikach wyszukiwania. Autorzy badania sugerują, że powszechna publiczna narracja na temat potęgi rynkowej Amazona to gruba przesada, nawet jeśli wziąć pod uwagę, że koncern odpowiada za ponad połowę amerykańskiej sprzedaży online – relacjonuje Spencer Soper na portalu The Columbian.

Ekspert cytuje twórcę firmy Marketplace Pulse, Juozasa Kaziukenasa, który przekonuje, że poglądy, jakoby Amazon był w stanie wprowadzić produkt na rynek i magicznym sposobem zdominować kategorię, należą do teorii spiskowych. W rzeczywistości sukcesy można policzyć na palcach jednej ręki, a większość takich produktów ponosi fiasko (flops) w konkurencji z produktami innych firm.

W badaniu wykorzystano rankingi sprzedaży oraz liczbę recenzji użytkowników jako wskaźniki wolumenu sprzedaży poszczególnych produktów, w tym marek własnych Amazona i produktów markowych dostępnych wyłącznie na jego platformie marketplace. Sukcesy Amazona ograniczyły się wyłącznie do podstawowych produktów, takich jak baterie, w przypadku których kupujący chętnie poszukują generycznych alternatyw produktów markowych, by zaoszczędzić pieniądze.

Amazon ma w ofercie ok. 550 serii produktów marki własnej, wliczając w to produkty firm trzecich, które zgodziły się na sprzedaż wyłącznie na platformie online detalisty.

Żródło: columbian.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony