REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Po słone przekąski sięgają głównie młodzi ludzie, więc podstawą rozwoju tej kategorii są nowości. Bo młodzież szybko się nudzi.
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)
Największą częścią rynku słonych przekąsek wciąż są chipsy

Największą częścią rynku słonych przekąsek wciąż są chipsy

Słone przekąski to trudna kategoria, w ramach której rywalizuje między sobą wiele różnych produktów – począwszy od chipsów, orzeszków, paluszków, poprzez krakersy, precelki, prażynki, sandwicze z wytrawnym nadzieniem, a nawet wypiekane, posypane ziołami, chrupki chlebowe. W dodatku słonym przekąskom rośnie konkurencja w postaci snacków mięsnych – cienkich kabanosów czy krótkich kiełbasek w poręcznych opakowaniach. Producenci przysłowiowych paluszków muszą więc dbać o konsumentów, wprowadzając na rynek nowości i modyfikując receptury swoich wyrobów. Generalnie widać zwrot w stronę produktów o mniejszej zawartości tłuszczu, wypiekanych, a nie smażonych w głębokim tłuszczu, bez zbędnych konserwantów i sztucznych dodatków. Oczywiście modyfikacje trzeba wprowadzać z umiarem, by konsument nie zatracił przyjemności z jedzenia.
By klient się nie znudził i nie uciekł, trzeba też wprowadzać sporo nowości, dlatego Grupa BGK regularnie wzbogaca portfolio o ciekawe propozycje. Niebawem – ma to nastąpić jeszcze przed wakacjami – producent znany z chrupek, prażynek i chipsów (marki Flips, Cris­py, Crik Crak, Kecz Snak) wprowadzi do sprzedaży nowe chipsy – Gold Chips w sześciu smakach (chili, solone, musztarda z miodem, ser z cebulą, papryka i zielona cebula). – Nadal pracujemy nad komunikacją tej linii, będzie ona skierowana do przede wszystkim do młodzieży, która najczęściej sięga po tego typu przekąski – mówi Beata Kudlak z Grupy BGK. Niespodzianek będzie więcej – obok Gold Chips firma wprowadzi też prażynki ziemniaczane pod marką Wiejska Tradycja. Beata Kudlak zapowiada, że grafiką opakowań produkty będą nawiązywać do tradycyjnych klimatów. Na linię składać się będą cztery warianty – pikantny pomidor, solone, bekon oraz zielona cebula. – Te produkty również trafią na rynek najpewniej przed wakacjami – mówi nam Beata Kudlak.
Na rynku słonych paluszków producentom nie jest łatwo wyróżnić się na tle innych graczy – produkty są do siebie podobne. Firmy mimo to podejmują wysiłek mający na celu wypromowanie własnej marki.
– W tym segmencie trudno czymś zaskoczyć, ponieważ konsumenci są przyzwyczajeni do klasycznych produktów. Nie zmienia to jednak faktu, że dla uatrakcyjnienia kategorii, jej unowocześniania, trzeba proponować nowości, bo to jest dobre dla całego rynku. Przykładem takich działań mogą być Paluszki Lubella Junior, czy zakręcone Paluszki Natures od Lubelli, które wprowadziliśmy w 2013 roku – opowiada Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu Wadowice.

Żyją szybko, chcą żyć zdrowo
Podobnie jak w wielu segmentach rynku spożywczego, również w przekąskach konsumenci zwracają coraz większą uwagę na wartości odżywcze spożywanych produktów. Marta Martys z firmy Barilla Poland, która oprócz makaronów Barilla prowadzi też sprzedaż pieczywa chrupkiego Wasa, uważa, że ten trend będzie się umacniał. Tym tłumaczy rozszerzenie oferty marki Wasa o sandwicze. – Ważne jest, aby nie przegapić momentu, zaistnieć już dzisiaj i rosnąć wraz z rynkiem – wyjaśnia Marta Martys. Wasa Sandwich trudno nazwać klasyczną słoną przekąską – to rodzaj gotowej kanapki na bazie żytniego lub pszennego chleba chrupkiego z dodatkiem serka w różnych smakach. Produktem zainteresowały się osoby dbające o linię, znające markę przez pryzmat niskokalorycznego pieczywa, a więc skłonne pozwolić sobie na tego rodzaju przekąskę w ciągu dnia, zamiast batonika czy chipsów. – Wasa Sandwich jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy prowadzą aktywne i szybkie życie, więc szukają rozwiązań na różnego typu sytuacje, gdy trzeba przekąsić coś w biegu: gdy nie ma czasu na śniadanie, gdy dopadnie głód pomiędzy posiłkami, w drodze do pracy, szkoły, uczelni lub podczas podróży – mówi Marta Martys.
Osiągnięty poziom dystrybucji ważonej Wasa Sand­wich wynosi prawie 60 proc., co oznacza, że firma jest w sklepach odpowiedzialnych za 60 proc. obrotu kategorią pieczywa chrupkiego.
W konsumentów, którzy kontrolują poziom spożywanego cukru i tłuszczu, celuje firma Chipita Poland, producent Bake Rolls, wypiekanych w piecu chrupek chlebowych. Maciej Wiecki, trade marketing manager w Chipita Poland przyznaje, że ten segment jest stosunkowo nieduży, skierowany do bardziej wymagających odbiorców. – Głównymi konsumentami Bake Rolls są ludzie młodzi, aktywni, szukający alternatywy dla tradycyjnych słonych przekąsek, takich jak chipsy czy orzeszki – mówi nam Maciej Wiecki.
Firmie, która jest mocnym zawodnikiem w segmencie słodkich przekąsek (marka 7Days), udało się zbudować zadowalający poziom dystrybucji Bake Rolls – ponad 50 proc. ważonej dystrybucji w detalu tradycyjnym, dostępność we wszystkich hurtowniach Cash & Carry oraz większości super- i hipermarketów. Chrupki chlebowe Bake Rolls nie są natomiast dostępne w dyskontach. (ATE)

Wiadomości Handlowe, Nr 4 (134) Kwiecień 2014

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony