REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Sieci handlowe z grupy Agecore idą na wojnę cenową z Nestle

Sieci handlowe z grupy Agecore idą na wojnę cenową z Nestle (fot. mat. prasowe Nestle)

Edeka, jedna z największych niemieckich sieci sklepów spożywczych, rusza do boju z Nestlé, największym koncernem spożywczym świata. Wraz z pięcioma partnerami z europejskiej grupy zakupowej Agecore detalista chce zmusić producenta do zaoferowania lepszych cen zakupu. O wojnie cenowej jako pierwszy poinformował serwis Lebensmittelzeitung. Wiadomość odbiła się szerokim echem w niemieckojęzycznych mediach branżowych.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Trwający od jakiegoś czasu spór przerodził się w otwartą wojnę. Sieci handlowe zrzeszone w grupie Agecore – Edeka, Grupa Muszkieterów, hiszpańska sieć Eroski, szwajcarski Coop, włoski Conad i belgijski Colruyt – zdecydowały, że zawieszają zamówienia ponad 160 produktów z oferty Grupy Nestlé. Wśród zdjętych z półek produktów są takie marki jak Nescafe, Nespresso, Nesquik czy KitKat.

Edeka i inne firmy zrzeszone w Agecore chcą w ten sposób wymusić na koncernie lepsze warunki zakupowe. Detaliści zarzucają szwajcarskiemu koncernowi, że konkurencyjne sieci handlowe mogą zamawiać u niego towary po lepszych cenach zakupu i domagają się zrównania warunków zakupowych. W ramach nacisku na producenta Edeka organizuje ponadto wyprzedaże niektórych produktów Nestlé po bardzo niskich cenach, psując w ten sposób rynek.

Przedstawiciele sieci Edeka ostrzegają, że nie są skazani na produkty Nestlé i mogą zapełnić półki alternatywną ofertą innych producentów.

Strony konfliktu odmawiają komentarzy w tej sprawie. Tylko szwajcarskiemu serwisowi Handelszeitung udało się uzyskać potwierdzenie od rzecznika tamtejszej sieci Coop, że wstrzymane zostały zamówienia ponad 160 produktów Nestlé

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~jw 5 6 miesięcy temu

    ... twierdzą że mają alternatywe źródła i że mogą zapełnić półki produktami innych producentów?! Jakich, pytam się jakich??? Tych, których wycięli przez lata współpracy, tych, których pogrzebali cisnąc cały czas cenę, tych których już nie ma bo zbankrutowali? HAhaHAha niestety tak to już jest jak sieci myślą tępo i krótkowzrocznie ...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Albert 4 6 miesięcy temu

    @ nn A czy kolonia ma może jakieś imię czy pseudonim i czy kolonia jest samodzielna czy jest na garnuszku jedynie słusznej partii ?

    oceń komentarz
  • ~klient 3 6 miesięcy temu

    Wg mnie jako konsumenta w Polsce ich produkty mają zawyżoną cenę w stosunku do jakości. Poza tym nie mam pewności czy są etycznie produkowane, z poszanowaniem ludzi i środowiska. Póki mam wybór, sięgam po towary mniejszych firm.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~nn 2 6 miesięcy temuocena: 50% 

    to na rynek środkowoeuropejski Nestle będzie puszczało karmę dla trzody, zgodnie z zasadą, że kolonia może dostać gorszą jakość

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ttt 1 6 miesięcy temuocena: 75% 

    Zapowiada się, że Nestle zaproponuje jeszcze gorszy dla zdrowia skład swoich produktów i obniży cenę. Smacznego.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony