REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(fot. pixabay.com)

Robienie zakupów to też forma wypoczynku, nie tylko konieczność. Jak zachęcić konsumentów do wizyt w sklepach stacjonarnych?

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Według raportu ,,Jak kupuje generacja Z”, przygotowanego przez Accenture i Fashionbiznes.pl, odwiedzanie sklepów staje się formą spędzania wolnego czasu. 60 proc. millenialsów i 67 proc. młodszego od nich pokolenia Z, traktuje zakupy jako rozrywkę . W związku z tym sklepy stacjonarne chcące przyciągnąć konsumentów muszą tak zaaranżować przestrzenie zakupowe, aby były one atrakcyjne i zachęcały do spędzania w nich czasu.

Rosnące wymagania konsumentów sprawiają, że wartość samego produktu nie decyduje w pełni o decyzji zakupowej. Produkty stają się do siebie jeszcze bardziej podobne, dlatego coraz większe znaczenie zyskuje doświadczenie konsumenckie.

Dodatkowym wyzwaniem, z którym spotykają się tradycyjne sklepy, jest sprzedaż internetowa. Dostępność wielu produktów oraz wygoda zakupów w sieci sprawia, że sprzedaż online regularnie zyskuje nowych zwolenników. Świadczą o tym m.in. wyniki raportu firmy badawczej Gemius, które pokazują, że z roku na rok wskaźnik osób kupujących przez internet wzrasta (w 2018 odsetek ten wyniósł 56 proc. ). W jaki więc sposób detaliści mogą zachęcić klientów do odwiedzania sklepów stacjonarnych? Sklepy powinny być miejscami, które będą przyciągać klientów nie tylko ofertą sprzedażową, ale także atrakcyjnym wystrojem i estetyką, komfortową przestrzenią oraz nowymi technologiami. Odpowiedni projekt oraz zastosowanie rozwiązań, które umilą czas spędzony w sklepie sprawią, że satysfakcja oraz doświadczenia zakupowe klientów znacznie wzrosną, co ostatecznie przełoży się na wzrost wyników sprzedaży.

Nowe technologie napędzają handel detaliczny

– Budowanie pozytywnych doświadczeń klienta – kluczowe w sytuacji, w której chcemy zachęcić go do robienia zakupów – to nie tylko promocje i bogata oferta produktowa – mówi Ewa Pytkowska, Sales Director w Checkpoint Systems Polska. – Na atrakcyjność sklepów stacjonarnych składa się wiele innych czynników, które można umieścić w dwóch kategoriach: funkcjonalność oraz estetyka. W dzisiejszych czasach obserwujemy wielką popularność personalizacji produktów. Producenci samochodów, odzieży, żywności i kosmetyków umożliwiają konsumentom wpływ na to, jak ostatecznie wygląda produkt. Tyle rynek produktów konsumenckich. A co z rozwiązaniami B2B, skierowanymi do firm? Czy tu również wkracza trend personalizacji?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony