REKLAMASegafredo Selezione - banner główny (30.03-05.04)
Coca Cola na Trabancie

Coca Cola na Trabancie

Po francuskich sieciach Intermarche i Netto, także niemieccy detaliści chcą ograniczyć obecność produktów firmy Coca-Cola na swoich półkach. Skarżą się, że by uzyskać dobre ceny, muszą zapychać półki towarem koncernu – informuje niemiecka mutacja serwisu Business Insider.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Niemiecka sieć Edeka – jeden z wiodących detalistów u naszego zachodniego sąsiada – skarży się, że asortyment Coca-Coli rozrósł się do ogromnych rozmiarów. Oprócz niezliczonych odmian samej Coca-Coli, firma oferuje siedem wersji napoju Fanta, mnóstwo energetyków i mniej znaczących marek.

Detalista zarzuca Coca-Coli, że wykorzystuje swoją pozycje rynkową, zmuszając odbiorców detalicznych do wporwadzania do oferty całej gamy swoich produktów uzależniając od tego wysokość rabatów. Ponieważ zaś amerykański koncern ostatnio podniósł ceny swoich produktów, handlowcy grożą, że przestaną je zamiawiać.

Analogiczna sytuacja miała miejsce zaledwie przed kilku dniami w należących do Grupy Muszkieterów sieciach Intermarche i Netto. Obie ograniczyły asortyment Coca-Coli na półkach swoich marketów, argumentując, że wychodzą w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy odchodzą od słodzonych napojów bezalkoholowych na rzecz zdrowszych produktów. Amerykański koncern zareagował na tę decyzję wstrzymaniem dostaw wszystkich swoich marek: Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuzetea, Honest, Tropico, Caprisun i Monster.

Sąd Handlowy w Paryżu zdecydował jednak, że produkty firmy Coca-Cola muszą być ponownie dostępne na półkach sklepów tych i dał stronom sporu czas do 1 marca na osiągnięcie porozumienia.

Doprowadziło to ostatnio do sporów prawnych z francuską siecią supermarketów Intermarche. W międzyczasie sieć usunęła produkty Coca-Coli z asortymentu, ale po ich osądzeniu musi odłożyć je na półkę. Firmy muszą teraz osiągnąć porozumienie do 1 marca.

Teraz, jak informuje niemiecki Business Insideer, Cola-Zoff (awantura z Colą) przenosi się do Niemiec. Dla Coca-Coli to problem tym poważniejszy, że zarówno Intermarche i francuskie Netto, jak i Edeka, należą do europejskiej grupy zakupowej AgeCore, której członkami są także belgijski Colruyt, włoski Conad, szwajcarski Coop, oraz hiszpańska sieć Eroski. Możliwy bojkot towarów amerykańskiego giganta w ramach całej grupy mógłby go mocno zaboleć.

Coca-Cola wyraziła na łamach serwisu Lebensmittelzeitung ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji. „Zależy nam na dalszej współpracy i jesteśmy gotowi kontynuować dialog.” – przekonuje firma.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony