REKLAMAPartner Logistic - baner główny (18-31.05.2020 r.)

Pedro Soares Santos, CEO spółki Jeronimo Martins podkreślił w rozmowie z agencją Reuters, że pomimo zawieszenia planu inwestycyjnego na 2020 r., którego wartość opiewała na 750 mln euro firma ma nadal solidną pozycję aby wykorzystać wszystkie szanse jakie mogą wynikać z koronakryzysu.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)
Pedro Soares Santos, CEO spółki Jeronimo Martins

Pedro Soares Santos, CEO spółki Jeronimo Martins (Biedronka / Jeronimo Martins Polska)

Plan wydatków inwestycyjnych firmy Jeronimo Martins obejmował rozwój sieci działających w Polsce, Portugalii i Kolumbii, a także ekspansję na nowych rynkach, takich jak Rumunia. Szef portugalskiego detalisty podkreślił, że inwestycje, do których firma już się zobowiązała i te w trakcie realizacji zostaną ukończone.

Pedro Soares Santos wyjaśnił w komentarzu dla agencji Reuters, że firma znajduje się w stabilnej sytuacji finansowej, co daje właścicielowi sieci Biedronka elastyczność w szybkim reagowaniu na nadarzające się okazje wynikające z obecnej sytuacji.

Przypomnijmy, że 14 maja br. portal wiadomoscihandlowe pisał, że pomimo zadowalających przychodów za I kwartał 2020 r., spółka Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka i Hebe, wycofała się z planów inwestycyjnych zapowiedzianych w raporcie rocznym. Z powodu koronawirusa firma nie otworzy części z planowanych 150 nowych sklepów. Operator nie podał na jakim poziomie zapowiedziane wcześniej inwestycje mogą zostać zrealizowane.

Inwestycje w sieć Biedronka w I kwartale wyniosły 34 mln euro i stanowiły 37 proc. wszystkich wydatków inwestycyjnych w grupie Jeronimo Martins. Na koniec I kwartału 2020 roku w ramach sieci Biedronka działało 3010 sklepów, o 8 więcej niż na koniec 2019 roku. Na zwiększenie sieci sklepów złożyło się otwarcie 11 marketów i zamknięcie trzech sklepów.

W opublikowanym raporcie za I kwartał 2020 r. szef Jeronimo Martins zwrócił uwagę na niepewną sytuację rynkową związaną z koronawirusem. – Będziemy nadal ściśle monitorować naszą działalność. Reagowanie na te zmiany wymaga ogromnego zaangażowania i elastyczności naszych zespołów. Misją firmy jest zagwarantowanie dostępu do wysokiej jakości podstawowych produktów spożywczych po niskich cenach. Wskazał, że pandemia będzie miała wpływ na wszystkie przedsiębiorstwa, ale stopień i głębokość tych skutków będzie zależeć od czasu pandemii oraz działań zabezpieczających przyjętych przez każde z państw.

Biorąc pod uwagę obecną niepewność co do ewolucji pandemii, nie mamy wystarczająco wiarygodnych szacunków dotyczących potencjalnego wpływu tego kryzysu na działalność w tym roku. Z tego powodu rozsądne jest wycofanie założeń opublikowanych w dniu 20 lutego – poinformowało Jeronimo Martins.

Firma Jeronimo Martins planowała powiększyć w 2020 roku bazę sklepów Biedronka o ponad 100 placówek, z czego 40 proc. miały stanowić sklepy budowane w mniejszym formacie. Niepewny jest też los nowych sklepów kosmetycznych Hebe. W raporcie rocznym zakładano otwarcie 50 nowych sklepów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Bakbar 2 2 dni temu

    Biedny nie jest... Wystarczy sprawdzić za ile kupił sobie w Portugalia rybki w akwarium. Tzn oceanarium... 114 mln euro... a w biedronkach kobiety za prawie minimalna przewalaja setki palet, a dostawcy głównie krajowi obierani do kości bo takiego Unilewera z którym mają wspólne interesy tj Spółka Unilever&JMD przecież dokarmiają... A innym wydaje się że skoro Unilever tak im dogadza to my też powinniśmy bo taki jest rynek.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~D. 1 3 dni temu

    Matko i córko... Pan biedny nie jest. A przez tę fryzurę na nocnik wygląda jak wioskowy upośledzony dzieciak :( Fryzjer potrzebny od zaraz, niech się nie obawia koronawirusa

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAB-BIO lody - Half Page (21.05.-04.06.2020 r.)
do góry strony