REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Dyskont Biedronka w Łodzi przy ul. Kusocińskiego

Dyskont Biedronka w Łodzi przy ul. Kusocińskiego (fot. Konrad Kaszuba)

Stowarzyszenie „Stop Wyzyskowi Biedronka” skierowało wczoraj do UOKiK swoje „„stanowisko w sprawie uwidaczniania w sklepach sieci niższych cen przy produkcie, a następnie naliczania wyższych cen w kasie”. Zarzuca w nim sieci realizowanie z premedytacją strategii maksymalizacji zysku „poprzez wykorzystanie nieświadomości konsumentów”. Jeronimo Martins Polska wyraża „najwyższe zdumienie i oburzenie” tymi zarzutami i przedstawia argumenty, które rzucają nowe światło na trwający od lat spór.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Portal wiadomoscihandlowe.pl opublikował fragmenty pisma skierowanego we wtorek do UOKiK, w którym Stowarzyszenie „Stop Wyzyskowi Biedronka” przedstawia bardzo poważne zarzuty wobec sieci, oskarżając zarząd Jeronimo Martins Polska, że świadomie i celowo praktykuje „proceder oszukiwania klientów”.

Wystąpiliśmy do zarządu Jeronimo Martins Polska o zajęcie stanowiska wobec tych kryminalnych zarzutów. Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej, wyraził w imieniu spółki „najwyższe zdumienie i oburzenie w związku z trwającymi od dawna, lecz nasilającymi się w ostatnim czasie, atakami pod adresem JMP”.

Menedżer przypomniał na wstępie komentarza, że firma działa w Polsce nieprzerwanie od niemal 25 lat i w tym czasie konsekwentnie promuje polskie produkty – aż 92 proc. produktów w ofercie sieci pochodzi od polskich dostawców. Jest także obecnie największym w Polsce prywatnym pracodawcą, który zatrudnia ponad 65 tys. pracowników, a także największym płatnikiem CIT spośród firm handlowych.

Zarząd JMP zdecydował się ujawnić kulisy sporu ze Stowarzyszeniem. „Inspiratorem tych ataków jest wąska grupa osób związanych ze „Stowarzyszeniem Stop Wyzyskowi Biedronka”, a w szczególności jego przewodniczący, Edward Gollen. To Stowarzyszenie od lat formułuje wobec JMP rozmaite nieuprawnione i nieprawdziwe zarzuty, przy każdej możliwej okazji starając się zaszkodzić wizerunkowi sieci Biedronka. Są to byli pracownicy lub kontrahenci JMP, którzy uważają się za pokrzywdzonych działaniami JMP i z tego względu wysuwają bezzasadne roszczenia finansowe, których próbowali już bezskutecznie dochodzić na drodze sądowej. Z uwagi na bezzasadność tych roszczeń oraz brak argumentów merytorycznych, grupa rzekomo pokrzywdzonych podejmuje rozmaite działania, mające na celu wymuszenie na JMP zapłaty nienależnych im kwot za pomocą metod zbliżonych do szantażu.” – czytamy w komentarzu.

Wobec nasilających się ataków, Jeronimo Martins Polska zdecydowało się ujawnić szereg faktów, które dotychczas nie były powszechnie znane.

„W dniu 14 lipca 2014 r. Pani Bogusława Kurto-Gollent (małżonka Pana Edwarda Gollenta) złożyła do Sądu Okręgowego w Olsztynie pozew przeciwko JMP o odszkodowanie (sygn. akt V GC 121/14). Powódka twierdziła, że wraz ze swoim mężem byli wspólnikami spółki BOG-ART Gollent sp.j., która rzekomo miała zostać doprowadzona przez JMP do stanu niewypłacalności i zaprzestania działalności. Powódka twierdziła, że w konsekwencji przysługuje jej odszkodowanie od JMP w kwocie przekraczającej 15.000.000 zł. Spółka JMP, nie uznając przedmiotowego roszczenia, wniosła o oddalenie powództwa. Po wymianie przez strony pism procesowych oraz przeprowadzeniu postępowania dowodowego, bezpośrednio przed wydaniem przez Sąd wyroku, powódka podjęła decyzję o wycofaniu pozwu, przyznając w ten sposób, że dochodzone roszczenie nie miało podstaw faktycznych ani prawnych” – ujawnia spółka.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~wysoki koszt niskich cen 1 17 dni temuocena: 90% 

    bezsprzecznie dyskontują koszty (dyskont) głównie poprzez utrzymywaniu bardzo ograniczonego personelu na sklepach, obroty per sklep w tym formacie sklepów największe na rynku (55 mld / 3000 = 18,3 mln!)... i jedyne czego nie robią to nie zwiększają zatrudnienia od początku funkcjonowania na rynku. Ot sukces codziennie niskich cen to sukces codziennie niskich kosztów a to oznacza codziennie dużo pracy dla codziennie ograniczonej kadry. Proste.

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony