REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)

(fot. Castorama Polska)

Sprzedaż grupy Kingfisher, właściciela sieci Castorama wyniosła w pierwszym kwartale roku podatkowego 2020/21 ponad 2 mld funtów, co oznacza spadek o 24 proc. w stałej walucie. Sprzedaż LfL była niższa w analizowanym okresie o 24,8 proc. 

REKLAMAPolska Grupa Rybna - Morex - Makrela - Belka w artykule (18-25.05.2020)

Na spadek obrotów wpłynęły ograniczenia związane z Covid-19. Grupa Kingfisher podaje, że do 14 marca 2020 r. sprzedaż w spółce była zadowalająca. Kontynuowany był trend zapoczątkowany w ubiegłym kwartale. W samym lutym 2020 r. sprzedaż LfL była wyższa o 7,6 proc. Trend spadkowy rozpoczął się w marcu, kiedy odnotowano spadek LfL o 24 proc. i w kwietniu – spadek aż o 49,6 proc.

- Po początkowym zamknięciu naszych sklepów we Francji i Wielkiej Brytanii szybko dostosowaliśmy nasz sposób działalności, aby bezpiecznie zapewnić dostawy naszym klientom podczas obostrzeń. Skupiliśmy się na sprostaniu obsługi transakcji online za pośrednictwem usługi „click&collect” oraz dostaw do domu. Przekonfigurowaliśmy naszą powierzchnię handlową i procesy, umożliwiając stopniowe i bezpieczne ponowne otwieranie sklepów przy jednoczesnym zachowaniu dystansu społecznego – podał Kingfisher.

Spółka poinformowała również, że podjęła działania w całej firmie, aby obniżyć koszty i zabezpieczyć gotówkę. Obecne saldo środków pieniężnych zapewnia spółce wystarczające środki rezerwy finansowej, aby przetrwać okres niższej sprzedaży. 

W Polsce działają już wszystkie sklepy Castoramy. 81 placówek zapewnia ponadto zakupy w formie „click&collect” oraz dostawy do domu. W lutym 2020 r. sprzedaż LfL w polskich sklepach Castoramy wzrosła o 11 proc. Spadek odnotowano w marcu (-13,7 proc.) oraz w kwietniu (-20,4 proc.). W całym analizowanym kwartale sprzedaż LfL w polskiego oddziału spółki Kingfisher spadła o 9,6 proc.
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Nn 1 6 dni temuocena: 100% 

    Licząc w całej spółce to tak, ale niektóre sklepy a w zasadzie połowa polskich sklepów miała wzrosty w przedziale 20-40 procent, pracownicy nie dostali za to kompletnie nic, a tłumy były.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony