REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
Metro nie zdradziło, jak wyglądały jego wyniki w Polsce

Metro nie zdradziło, jak wyglądały jego wyniki w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Grupa Metro, do której należy m.in. sieć hurtowni Makro Cash&Carry, zwiększyła sprzedaż porównywalną o 2,4 proc. w pełnym roku fiskalnym 2018/2019. Firma chwali się, że w biznesie hurtowym tak dobrego wyniku nie odnotowała od równo dziesięciu lat.

REKLAMA

Metro zdradza, że do poprawy wyniku LfL przyczyniła się mocno Europa Wschodnia za wyjątkiem Rosji, Europa Zachodnia za wyjątkiem Niemiec, a także Azja. W raporcie finansowym nie pojawiają się jednak bezpośrednie odniesienia do Polski.

W Europie Wschodniej (bez Rosji) sprzedaż like-for-like Metro w całym roku wzrosła o 6,3 proc. Za ten wynik odpowiadają głównie oddziały Metro w Ukrainie, Rumunii i Turcji. Sprzedaż wyrażona w lokalnych walutach wzrosła o 6,4 proc.

Sprzedaż like-for-like Grupy Metro do klientów z kluczowej grupy HoReCa wzrosła o 4,5 proc. Z kolei sprzedaż do klientów handlowych (trader) uległa poprawie o 5,1 proc.

Zmalała natomiast EBITDA grupy. Podczas gdy rok wcześniej wynosiła 1,242 mld euro, tym razem spadła do 1,173 mld euro - czyli o ponad 4 proc.

Przychody Grupy Metro wzrosły o 1,5 proc. do poziomu 29,9 mld euro. Gdyby nie niekorzystne efekty walutowe, głównie w takich krajach jak Turcja i Rosja, sprzedaż Metro urosłaby o 2,5 proc.

- Wywodzimy się z hurtu, hurt jest naszą przyszłością. W roku finansowym 2018/2019 poczyniliśmy znaczne postępy w kierunku realizacji tego celu - mówi cytowany w komunikacie Olaf Koch, prezes Metro AG. Przy okazji zdradził, że sprzedaż detalicznej odnogi biznesu, czyli hipermarketów Real, jest już w "ostatniej fazie". Przypomniał także, że większościowe udziały w spółce Metro China sprzedane zostały firmie Wumei. Gdy obie te transakcje zostaną domknięte, kluczowe grupy klientów mają odpowiadać aż za 70 proc. sprzedaż Grupy Metro.

Na koniec września 2019 r. Metro posiadało łącznie 678 hurtowni (rok wcześniej 675). Trzy najnowsze ruszyły w Chorwacji, Rosji i Turcji. W Polsce firma posiada 29 tego rodzaju placówek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Olo 2 miesiąc temu

    No a w Polsce są pewnie na minusie po tym jak ich orlen kopnął w tyłek.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~roko 1 miesiąc temu

    "z wyjątkiem", nie "za wyjątkiem"

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony