REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Na zdj. salon sieci Reserved

Na zdj. salon sieci Reserved (fot. materiały prasowe)

LPP, właściciel takich sieci sklepów jak Reserved, Sinsay, Mohito czy Cropp, w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2020/21 odnotował 1,1 mld zł przychody. W porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem oznacza to spadek o 35,3 proc., spowodowany w głównej mierze lockdownem wywołanym przez koronawirusa.

REKLAMAWH Market MOSS_belka w artykulach_czerwiec-lipiec 2020

Ze względu na obowiązujące przez większość kwartału zamknięcie sklepów stacjonarnych, spółka odnotowała dwucyfrowe ujemne LFL (sprzedaż w sklepach porównywalnych) we wszystkich krajach. Natomiast dzięki utrzymującym się trzycyfrowym wzrostom e-commerce, zgodnie z planem na rok 2020/21, LPP zamierza osiągnąć 2 miliardy zł sprzedaży w tym kanale.

- Pierwszy kwartał przesuniętego roku obrotowego LPP, trwający od 1 lutego do 30 kwietnia, upłynął pod znakiem pandemii. Zamknięcie centrów handlowych w większości krajów, gdzie firma posiada sklepy stacjonarne, zaważyło na wynikach sprzedaży – jej poziom sięgnął nieco ponad 1,1 mld zł i był niższy r/r o 35 proc. To miało też negatywny wpływ na marżę brutto spółki, która wyniosła 48 proc., co oznacza spadek o blisko 7 p.p. r/r. - tłumaczy spółka w komunikacie.

Przy słabszych kwartalnych przychodach grupy i dwucyfrowych ujemnych wynikach w sklepach porównywalnych, firma zanotowała jednocześnie znaczący wzrost wpływów z kanału e- commerce, które w 1Q20/21 wyniosły 384 mln zł i były wyższe aż o 120 proc. r/r. Sprzedaż internetowa w tym okresie stanowiła tym samym już 38 proc. przychodów z Polski oraz prawie 33 proc. przychodów Grupy.

- Z jednej strony, za nami bez wątpienia najtrudniejszy okres w historii firmy, który odbił się na wynikach sprzedaży praktycznie wszystkich naszych marek. Z drugiej,  z optymizmem patrzymy na efekty naszych starań w zakresie wsparcia sprzedaży online, która przez wiele tygodni pozostawała dla nas jednym źródłem przychodów - mówi cytowany w komunikacie Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

I dodaje: - . Działania wspierające rozwój tego kanału, jak wdrożenie projektu Fulfillment Center w rozbudowanym w lutym Centrum Dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim czy zwiększenie tempa migracji naszych marek do chmury przy strategicznej współpracy z Google, zaowocowały w marcu i kwietniu trzycyfrowym wzrostem przychodów r/r. Co ważne, tendencja ta utrzymuje się również po otwarciu sklepów w maju, choć na nieco niższym poziomie. Biorąc pod uwagę, że obecnie nasza sprzedaż stacjonarna nadal stanowi zaledwie 50 proc. przychodów osiągniętych w porównywalnym kwartale ub.r., dobre wyniki kanału online utwierdzają nas w przekonaniu, że plan podwojenia w tym roku przychodów e-commerce do 2 mld złotych jest na dziś bardzo realny.

Polska spółka odzieżowa ocenia, że na popularności zyskują nie tylko same zakupy online. W  pierwszym kwartale tego roku w sklepach internetowych marek należących do LPP widoczny był także wyraźny wzrost wizyt poprzez urządzenia mobilne. Stanowiły one w tym okresie aż 80 proc. całego ruchu w sklepach online. Wygenerowały jednocześnie aż 60 proc. przychodów w tym kanale sprzedaży.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Koso 4 2 dni temu 16:13

    Gdyby nie koronawirus to pewnie by dalej robili rekordowe wyniki kwartalne i roczne. Jak to było w ostatnich latach. Sytuacja się ustabilizuje to wyniki wrócą do normy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Stelmach 3 2 dni temu 13:53

    Słusznie, że w obecnej sytuacji idą w e-commerce

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Stelmach 2 2 dni temu 13:53

    Słusznie, że w obecnej sytuacji idą w e-commerce

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~olafek 1 2 dni temu

    Ecommerce to okazja do pokazania się szerszej rzeczy klientów. Na pewno dla firm handlowych to krok w dobra stronę. Tym bardziej dla tak znanych firm jak Reserved.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony