REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)

(fot. mat. prasowe)

Wyższe zarobki są mniejszą motywacją dla osób, które chcą założyć firmę rodzinną, niż dla tych, którzy myślą o prowadzeniu samodzielnej działalności gospodarczej - wynika z piątego badania Fundacji Firmy Rodzinne.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

– Z tegorocznego opracowania wynika, że powoli rezygnujemy z nieustannego pędu po pieniądze i dostrzegamy różne rzeczy poza materią – to dla mnie najważniejszy wniosek z tego raportu. Że szukamy w pracy czegoś więcej niż tylko zarobku. Może to zbliży pracowników do rodzinnych przedsiębiorców, którzy zakładają firmy nie tylko dla pieniędzy, ale przede wszystkim z przekonania, że marzenia się spełniają – mówi Katarzyna Gierczak Grupińska, prezes zarządu Fundacji Firmy Rodzinne.

Z raportu wynika, iż chętni do założenia firmy rodzinnej nie motywują tego chęcią zarobienia pieniędzy. Osoby, które deklarują chęć założenia własnej firmy rodzinnej znacznie rzadziej są motywowane do zmiany pracy wyższymi zarobkami (35,1 proc.) niż ci, którzy myślą o samodzielnym założeniu firmy (54,3 proc.). A zatem różnica to aż 19,2 pkt. procentowego.  Takie podejście łączy właścicieli, także tych potencjalnych, rodzinnego przedsiębiorstwa, jak i osoby, które chciałyby w takim miejscu pracować. Pozytywne nastawienie do firm rodzinnych rośnie z roku na rok. W 2017 roku osób, które wiązały swoją przyszłość zawodową z biznesem rodzinnym było 24 proc., obecnie jest to 28 proc. badanych.

W tym roku najczęstszym spontanicznym skojarzeniem badanych z firmami rodzinnymi była przyjazna atmosfera w pracy (mówi tak 18,3 proc. badanych). W poprzednich raportach była to zawsze tradycja. Widać więc zmianę w stosunku do tego, na czym Polakom najbardziej zależy. Atmosfera w pracy to również drugi z najważniejszych argumentów, które przekonują Polaków do zmiany pracy. Pierwszy to bliskość miejsca pracy, a trzeci elastyczny czas pracy. W pierwszej trójce nie ma zarobków, co oznacza, że obecnie cenimy swój czas, spokój oraz komfort, i to właśnie firmy rodzinne postrzegamy jako miejsca pracy, w których te warunki będą spełnione.

Jednak nie da się zupełnie pominąć aspektu finansowego. W raporcie pojawia się pytanie o gotowość Polaków do zapłacenia więcej za produkt ze świadomością, iż pochodzi on z przedsiębiorstwa rodzinnego. Deklaruje ją nadal 1/3 Polaków.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony