20 lutego 2019
Piotr i Paweł znajduje się w postępowaniu sanacyjnym, które umożliwia tej polskiej sieci planowe przeprowadzenie procesu restrukturyzacji. Spółka zakończyła tym...
Zarówno polski eksport, jak i import artykułów rolno-spożywczych osiągnęły najwyższy poziom w historii. Rekordowa jest również nadwyżka w handlu...
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Lokalny sklep osiedlowy kontra wielkopowierzchniowa galeria handlowa. Dwa różne światy? Niekoniecznie. Łączy je zasadnicza kwestia – pytanie: jak sprzedać więcej? Tu...
1 lutego 2019
21 stycznia 2019
Handel przyszłości? Zamiast sprzedawcy kamera, zamiast pieniędzy telefon, a kasa – jeśli w ogóle będzie potrzebna – to tylko samoobsługowa.
11 lutego 2019
Firma Inpost udostępniła klientom nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów IOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać...
18 lutego 2019
12 lutego 2019
Lidl Polska po raz kolejny podnosi pensje swoim pracownikom, średnio o ok. 9,2 proc. Sieć stworzyła też ponad 700 nowych miejsc pracy – przede wszystkim na stanowiska...
PRAWO I FINANSE
rynek pracy i pracownicy
Raporty i analizy
3 października 2018, 15:08
wiadomoscihandlowe.pl
(fot. mat. prasowe)
Wyższe zarobki są mniejszą motywacją dla osób, które chcą założyć firmę rodzinną, niż dla tych, którzy myślą o prowadzeniu samodzielnej działalności gospodarczej - wynika z piątego badania Fundacji Firmy Rodzinne.
– Z tegorocznego opracowania wynika, że powoli rezygnujemy z nieustannego pędu po pieniądze i dostrzegamy różne rzeczy poza materią – to dla mnie najważniejszy wniosek z tego raportu. Że szukamy w pracy czegoś więcej niż tylko zarobku. Może to zbliży pracowników do rodzinnych przedsiębiorców, którzy zakładają firmy nie tylko dla pieniędzy, ale przede wszystkim z przekonania, że marzenia się spełniają – mówi Katarzyna Gierczak Grupińska, prezes zarządu Fundacji Firmy Rodzinne.
Z raportu wynika, iż chętni do założenia firmy rodzinnej nie motywują tego chęcią zarobienia pieniędzy. Osoby, które deklarują chęć założenia własnej firmy rodzinnej znacznie rzadziej są motywowane do zmiany pracy wyższymi zarobkami (35,1 proc.) niż ci, którzy myślą o samodzielnym założeniu firmy (54,3 proc.). A zatem różnica to aż 19,2 pkt. procentowego. Takie podejście łączy właścicieli, także tych potencjalnych, rodzinnego przedsiębiorstwa, jak i osoby, które chciałyby w takim miejscu pracować. Pozytywne nastawienie do firm rodzinnych rośnie z roku na rok. W 2017 roku osób, które wiązały swoją przyszłość zawodową z biznesem rodzinnym było 24 proc., obecnie jest to 28 proc. badanych.
W tym roku najczęstszym spontanicznym skojarzeniem badanych z firmami rodzinnymi była przyjazna atmosfera w pracy (mówi tak 18,3 proc. badanych). W poprzednich raportach była to zawsze tradycja. Widać więc zmianę w stosunku do tego, na czym Polakom najbardziej zależy. Atmosfera w pracy to również drugi z najważniejszych argumentów, które przekonują Polaków do zmiany pracy. Pierwszy to bliskość miejsca pracy, a trzeci elastyczny czas pracy. W pierwszej trójce nie ma zarobków, co oznacza, że obecnie cenimy swój czas, spokój oraz komfort, i to właśnie firmy rodzinne postrzegamy jako miejsca pracy, w których te warunki będą spełnione.
Jednak nie da się zupełnie pominąć aspektu finansowego. W raporcie pojawia się pytanie o gotowość Polaków do zapłacenia więcej za produkt ze świadomością, iż pochodzi on z przedsiębiorstwa rodzinnego. Deklaruje ją nadal 1/3 Polaków.
Sukcesorzy nie chcą przejmować rodzinnych biznesów. To duży problem, bo ich właściciele
41 proc. przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce w ostatnim roku odnotowało wzrost przychodów.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.