REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)

Uruchomienie Klubu Rossmann – lojalnościowego programu dla stałych klientów – zbiegło się wielką akcją promocyjną Rossmanna na kosmetyki do makijażu. Od 20 do 28 kwietnia br. w sieci obowiązuje rabat 49 proc. na cały asortyment kosmetyków kolorowych. Konsumenci, którzy przystąpili do Klubu Rossmann i zainstalowali aplikację Rossmann PL uzyskali dodatkowe 15 proc. rabatu, co w sumie dało 55 proc. zniżki.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

(materiały własne)

Akcja spotkała się z tak wielkim zainteresowaniem, że w wielu placówkach Rossmanna brakowało towaru, a fanpage sieć został zalany komentarzami od zdenerwowanych konsumentek, które nie mogły kupić kosmetyków w sklepach stacjonarnych ani w sklepie internetowym. W drogeriach ustawiały się kolejki, a klientki wręcz wyrywały sobie towar z rąk.

Na fapage’u marki wypowiadały się także pracownice Rossmanna, pisząc, że od kilku dni właściwie nie schodzą z kas, inne nie są w stanie zrobić nic dla sklepu, bo zajmują się jedynie kompletowaniem zamówień internetowych, i przyznają, że również dla nich ta akcja promocyjna stała się walką o przetrwanie.

W Hebe od 13 do 26 kwietnia również trwa promocja na kosmetyki do makijażu, które można kupić w pakiecie 1 + 1 za grosz za kosmetyk tej samej marki. Promocją obrane są wybrane brandy. W tym wypadku również konsumentki skarżą się na fanpage’u marki na braki w towarze i w ofercie internetowej Hebe. Nie zabrakło też komentarzy, że Rossmann przebił promocje oferowane przez Hebe.

Kosmetyki do makijażu stały się bohaterami promocji nie tylko w największych, ogólnopolskich sieciach drogeryjnych. Również lokalna, polska sieć drogerii Vica zaproponowała konsumentkom rabat 55 proc. na kosmetyki kolorowe i to przez znacznie dłuższy okres – od 10 do 30 kwietnia.

W sklepach kosmetycznych Kontigo z Grupy Eurocash, działających tylko w Warszawie, akcja -40 proc. na wszystkie tusze i produkty do brwi obowiązuje dzisiaj, 25 kwietnia.

Na rynku nie brakuje głosów, że tak głębokie promocje są wyniszczające dla branży kosmetycznej, a także dla samych marek, które tracą na swoim wizerunku i nie są w stanie prowadzić stabilnej i przewidywalnej dla konsumentów polityki cenowej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gelo 5 ponad rok temuocena: 0% 

    @przeko jeśli u nich losowanie jest raz na tydzień to szansa raczej spora właśnie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~sul 4 ponad rok temuocena: 0% 

    raz wygrałem w tych ankietach b to już trochę trawa, ale chyba z 5 razy w tym brałem udział.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Karo 3 ponad rok temuocena: 0% 

    Chodzi o to, że Rossmann zarabia też z innych produktów, nie tylko kosmetyków więc może sobie pozwolić na takie promocje

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~przako 2 ponad rok temuocena: 25% 

    Wojna na promocje to jest wszędzie. Co się dzieje w branży elektro... nie dość że dają normalne promocje na produkty, to jeszcze na te promocje nakładają promocje okazyjne, i dodają jeszcze jakieś ogólne konkursy i losowania tak jak w np w media expert. Po tym jak coś kupisz, możesz wygrać 750 zł w cyklicznym losowaniu. Prawdopodobieństwo małe ale mimo wszystko przeciąża szale.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~wero 1 ponad rok temuocena: 88% 

    Nie rozumiem skoro tak można obniżyć cenę to ile normalnie kosztuje dany produkt? Ile narzutu jest na produkt skoro można tak obniżać cenę? Przecież nikt nie sprzedaje bez zysku, a tym bardziej ta sieć. Obniżona cena to przecież uszczuplony podatek VAT!!! A więc niższe wpływy do skarbu państwa z podatku, więc działanie chyba świadome na szkodę państwa. To także zachowania monopolisty, który niszczy rynek tradycyjny małych sklepów najczęściej rodzinnych, bo nie ma szans z gigantem na rynku. Wynika z tego, że produkty są bardzo tanie w produkcji, a narzuty na ceny są z kosmosu. Co na takie działania UOKiK i Izba Skarbowa? Ktoś z nas robi w balona. Nie macie takiego wrażenia że coś tu jest nie tak?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony