REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)

Jak donosi Puls Biznesu, wprowadzenie podatku od cukru w napojach, które ze względu na epidemię koronawirusa miało zostać przełożone na 2021 rok, ma jednak mieć miejsce w pierwotnym terminie – 1 lipca 2020 roku. Branża nie kryje zdziwienia – To totalne nieporozumienie – komentują jej przedstawiciele.

REKLAMA
Julian Pawlak, prezes Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

Julian Pawlak, prezes Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków. (KUPS)

- W tej sytuacji, gdy mówi się o ulgach dla przedsiębiorców nagle jedną decyzją zaostrza się pewne wymagania od producentów. To bardzo istotne obciążenie, ponieważ w związku z kornawirusem na pewno czeka nas wejście w mniejszą lub większą recesję, a wprowadzanie tej opłaty w takim momencie jest po prostu nieporozumieniem. Podtrzymanie pierwotnej deklaracji Pani Minister Emilewicz o przesunięciu wprowadzenia tej daniny na początek przyszłego roku powinno być faktem – mówi Julian Pawlak, prezes Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

Dodaje, że wprowadzenie podatku wcześniej byłoby działaniem pod prąd temu, co się aktualnie robi i o czym się mówi.

- W zapowiedziach dotyczących kształtu „tarczy antykryzysowej” pojawiają się też postulaty ochrony rolników. A taki ruch będzie m.in dużym uderzeniem w sadowników, trudno jest mi to przyjąć do wiadomości. Już wcześniej wyliczaliśmy, że bez względu na to kiedy nowy podatek wejdzie w życie, kilkadziesiąt tysięcy ton owoców nie znajdzie swojego zapotrzebowania. A wprowadzając go od 1 lipca, przy perturbacjach, które nas czekają, będzie to miało jeszcze gorsze konsekwencje. Możemy zakładać, że siła nabywcza społeczeństwa zmniejszy się, a zatem konsumenci będą sięgać po napoje tańsze i gorszej jakości, czyli o mniejszej zawartości owoców i warzyw – mówi Pawlak.

Do informacji odniósł się także Marcin Bojanowicz, dyrektor marketingu firmy Zbyszko Company.

- Obecnie dla przedsiębiorstw niepewny jest niemal każdy dzień. Nie wiemy jak zachowa się gospodarka, jak zachowają się konsumenci, nie jesteśmy też pewni jak handel będzie funkcjonował w najbliższym czasie. Wokoło jest naprawdę dużo zagrożeń, a wprowadzenie dodatkowego podatku skomplikuje sytuację jeszcze bardziej. Termin lipcowy byłby co najmniej nieodpowiedni na wprowadzenie tego typu dodatkowych danin – powiedział przedstawiciel Zbyszko Company.

Dodał, że jeżeli obowiązek podatkowy powstanie w czasie sprzedaży produktów przez producenta to z pewnością zaburzy to płynność małych przedsiębiorstw i wpłynie to bardzo negatywnie na funkcjonowanie firm oraz przełoży się na wzrost cen dla konsumentów, bo wysokość tego podatku jest niewspółmierna do ceny produktu.

– Firmy będą musiały kredytować wydatki – powiedział Marcin Bojanowicz. Zaznaczył również, że może to wpłynąć na spadek udziału w rynku kategorii napojowej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ana 4 3 dni temuocena: 100% 

    Kryzys już zagląda to naszych portweli, a zaraz będzie zaglądała jeszcze drożyzna spowodowana kolejnym wzrostem cen! ! !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jasiu 3 3 dni temuocena: 100% 

    Nie będe płacił kolejnego podatku!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kuba 2 9 dni temuocena: 67% 

    Coca-cola czy Pepsi z taką ogromną ilością cukru to powinny być zakazane. A podatek-słuszna sprawa, chodzi o zdrowie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~AH 1 9 dni temuocena: 75% 

    a prezydent to gdzie się podział, głowa w piasek ?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony