REKLAMAVFK - baner główny
(fot. partnera)

(fot. partnera)

Systemy klasy SFA to aplikacje wspierające procesy sprzedażowe. Zaliczyć do nich możemy przede wszystkim, doskonale wszystkim znane, mobilne narzędzie klasy Sales Force Automation, które wspiera przedstawicieli handlowych w codziennej pracy. Pomagają, nie tylko w łatwy sposób zarządzać kalendarzem wizyt i rejestrować ich realizację, ale są również narzędziem umożliwiającym szybki i bieżący dostęp do informacji z rynku co pozwala w łatwy i szybki sposób podejmować decyzje na podstawie aktualnych danych.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Efektywne zarządzania siłami sprzedażowymi możliwe jest dzięki stałej weryfikacji pracy przedstawicieli handlowych oraz automatyzacji i optymalizacji ich działań. Na podstawie zaawansowanej analizy, system podpowiada których klientów warto odwiedzić, u których częstotliwość odwiedzin należy zmniejszyć oraz gdzie są one nieopłacalne. Ponadto nowoczesne aplikacje podpowiadają jakie kolejne kroki należy podjąć w związku ze spadkiem sprzedaży, zaplanowanymi promocjami czy nowościami wprowadzonymi na rynek. Doskonałym przykładem takiej funkcjonalności jest lejek sprzedażowy dostępny w aplikacji Comarch SFA (www.sfa.comarch.pl).

Dzięki aplikacji Comarch SFA możliwe jest lepsze zarządzanie dostępnością asortymentu poprzez budowanie poziomu dystrybucji numerycznej oraz optymalizację zapasów i produkcji własnej. Codzienny monitoring rzeczywistej sprzedaży i stanów magazynowych, pozwala ocenić działania poszczególnych przedstawicieli handlowych po stronie producenta i dystrybutora, obniżyć koszty obsługi partnerów handlowych oraz zoptymalizować proces logistyczny, a dzięki elektronicznej wymianie danych zmniejszyć koszty obsługi partnerów.

Korzyści jakie niesie za sobą wdrożenie systemu klasy Sales Force Automation w przedsiębiorstwie:

    •    Wzrost efektywności sprzedaży - pełne wsparcie procesu ofertowania i sprzedaży.
    •    Wzrost aktywności przedstawicieli handlowych w regionach.
    •    Automatyczne raportowanie pracy przedstawiciela handlowego.
    •    Wsparcie w codziennej pracy – z góry określone scenariusze wizyty, dostosowane do specyfiki pracy przedstawiciela handlowego oraz danej kategorii klienta, baza wiedzy.
    •    Zarządzanie materiałami POS i promocyjnymi.
    •    Bieżący kontakt z przełożonym – wykorzystanie modułu wiadomości.
    •    Zarządzanie planem pracy – kalendarz i trasówki.

Łatwa interpretacja danych

Gromadzenie danych nie wystarcza, aby podnieść efektywność sprzedaży, kluczowa jest ich dokładna analiza. Niezwykle pomocna w tym przypadku okazuje się wizualizacja, która w łatwy i intuicyjny sposób pozwala użytkownikowi zauważyć pewne zależności, ocenić poszczególne powiązania i wyciągnąć wnioski do dalszego działania, co jest znacznie trudniejsze na podstawie surowej tabeli. Przedstawienie danych w postaci przejrzystych wykresów, podgląd wskaźników pozwala lepiej zrozumieć zebrane dane i podjąć natychmiastową reakcję, a także zgromadzić kompletną wiedzę na temat czynników wpływających na rozwój biznesu. Nowoczesne aplikacje wspierające sprzedaż to nie tylko prezentacja raportów za pomocą wykresów, to również dashboardy dostosowane do potrzeb użytkownika, które dają dostęp do przejrzystych, łatwych do zrozumienia metryk gromadzących wszystkie niezbędne informacje potrzebne do prawidłowego kierowania biznesem w jednym miejscu. To także alerty, które automatycznie informują użytkownika o zjawisku wykraczającym poza przyjęte normy.  Ponadto istotne jest, szczególnie w aplikacjach sprzedażowych, przedstawianie danych zróżnicowanych geograficznie. W tym przypadku bardzo pomocnym narzędziem jest prezentacja danych na mapach. Comarch SFA Geomarketing pozwala przestrzennie zobrazować trendy i zjawiska zachodzące w całej sieci sprzedaży, nie ograniczając się tylko do jednego wymiaru, tak by być w stanie objąć całą głębię ogromnych zbiorów danych. Graficzna prezentacja przekazuje więcej informacji niż sam tekst.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"