REKLAMAHELIO - Baner Główny - NATURA (21-27.10.2019)
Choć określenie „auto rodzinne” zarezerwowane jest raczej dla pojazdów klasy D, zdecydowanie bardziej pasuje do siedmiosobowych minivanów. Jednym z nich jest Peugeot 5008.
REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Tym, co zapewne zaskoczy użytkowników francuskich samochodów, jest sztywność zawieszenia Peugeota 5008. Kierowcy przyzwyczajeni do charakterystycznej miękkości będą zdziwieni, siadając za kierownicą tego auta. Wszelkie nierówności terenu są skrupulatnie „wybierane” przez podwozie i przenoszone na kierownicę czy fotele, o których też nie można powiedzieć, że są miękkie. Niektórzy uznają to za wadę, ale użytkownikom, najbardziej ceniącym sobie pewność prowadzenia, jazda francuskim autem sprawi przyjemność. Zwłaszcza jeśli będzie to pojazd z silnikiem wysokoprężnym HDI o mocy 150 KM (redakcja „Wiadomości Handlowych” miała taki samochód do dyspozycji). Moment obrotowy na poziomie 340 Nm sprawia, że motor reaguje na każde dotknięcie pedału gazu. W większości przypadków na pięciusetkilometrowej trasie naszej jazdy próbnej do wyprzedzania wystarczał czwarty bieg, bez konieczności redukowania przełożenia. Ponieważ znaczną część dystansu przejechaliśmy na piątce i szóstce, wynik spalania wyniósł nieco poniżej 5 l/100 km.

Francuski minivan w pełni zasługuje na miano auta rodzinnego. Szczególnie jeśli chodzi o rodziny z więcej niż trójką pociech. Peugeot posiada bowiem aż siedem foteli. Niestety, dwa w trzecim rzędzie nie zapewniają pełnej wygody. Lepiej traktować je jako coś w rodzaju dostawki. Za to rozkładają się w kilka sekund, a po złożeniu tworzą płaską podłogę bagażnika.

Zamożniejsi rodzice mogą wybrać auto wyposażone w pakiet video, umożliwiający podłączenie urządzeń peryferyjnych, takich jak przenośny odtwarzacz DVD, konsola do gier itp. Dźwięk zapewniają dwie pary bezprzewodowych słuchawek. Pasażerowie tylnej kanapy oglądają obraz na siedmiocalowych ekranach zamontowanych w zagłówkach przednich foteli. Konsole do gier oraz wyposażenie multimedialne można umieścić w schowkach (zasłoniętych pokrywami) znajdujących się pod stopami pasażerów siedzących w drugim rzędzie.

Z kolei na poprawę komfortu kierowcy wpływają wygodny w obsłudze panel centralny oraz rzutnik wyświetlający prędkość na przezroczystym ekranie umieszczonym na wysokości oczu. Dzięki temu urządzeniu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, by odczytać prędkość. Na ekranie znajdują się także dane z systemu ARTIV (wspomaga zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami). Wskazuje on odległość (w sekundach) do poprzedzającego auta. Kierowca może zaprogramować bezpieczny dystans, po przekroczeniu którego na ekranie pokaże się komunikat alarmowy.

Dużą pomocą podczas jazdy jest również system Hill Assist wspomagający ruszanie na wzniesieniu. Unieruchamia on pojazd na czas niezbędny do przełożenia nogi z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.

Kierowca Peugeota 5008 nie musi także myśleć o hamulcu postojowym. Zostaje on automatycznie aktywowany w momencie wyłączenia silnika i zwolniony po jego uruchomieniu.

Podsumowując, Francuzi postawili na komfort. Ale nie ten wynikający z płynnego pokonywania dziurawych polskich dróg, lecz z wyposażenia i funkcjonalności wnętrza.








Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (125) Maj 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony