REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)

Strategie w biznesie handlowym będą jednym z głównych tematów, które poruszymy podczas Kongresu Rynku FMCG 2019 - najważniejszego w Polsce wydarzenia dedykowanego sektorom handlu i dystrybucji FMCG, e-commerce, produkcji żywności, drogerii oraz dostawcom usług dla retailu. Tegoroczna edycja Kongresu, na którą przybędzie 1,2 tys. gości, potrwa dwa dni (28 i 29 maja) i odbędzie się w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

(fot. materiały prasowe/zdjęcie ilustracyjne)

>> Kliknij i zarejestruj się już dziś na Kongres Rynku FMCG 2019<<

Blok "Strategie w biznesie handlowym" zaplanowany jest na pierwszy dzień Kongresu i odbędzie się na scenie głównej. W jego trakcie zaproszeni goście dyskutować będą m.in. o tym, jak zareagowali na szereg zmian legislacyjnych dokonanych w ostatnich latach w Polsce, takich jak chociażby zakaz handlu w niedziele, czy ustawa o przewadze kontraktowej.

Wspólnie zastanowimy się również nad "formatami przyszłości". Co prawda obserwujemy aktualnie dynamiczny wzrost dyskontów, sklepów convenience i proximity supermarketów, jednak kto potrafił to przewidzieć jeszcze dekadę temu? Z pewnością operatorzy sieci hipermarketowych, gdyby tylko odpowiednio wcześnie zorientowali się, że polski rynek jednak skręci ponownie w kierunku mniejszych formatów, odpowiednio wcześnie dostosowaliby do tego swoje strategie biznesowe.

Podczas bloku "Strategie w biznesie handlowym" omówimy aktualną sytuację w poszczególnych kanałach sprzedaży i formatach, a także pokusimy się o prognozy na kolejne lata. Sklepy convenience dziś zdobywają siłą rynek, ale jednocześnie z roku na rok się przeobrażają. Inteligentne sklepy, sklepy bez kas i bez kolejek - to pomysły, które już wkrótce powinny zostać upowszechnione. Czy właśnie tak wyglądać będzie przyszłość dla sklepów convenience?

W trakcie Kongresu Rynku FMCG 2019 zastanowimy się również nad innymi formatami handlowymi. Stacje paliw szybko doganiają czołówkę handlu FMCG w Polsce, ze swoimi nowoczesnymi sklepami, trafnie odpowiadającymi na potrzeby klienta. Działy odpowiedzialne za sprzedaż pozapaliwową są w firmach koncernowych szybko rozbudowywane i pozyskują specjalistów z czołowych firm retailowych. Czy już za chwilę to właśnie sklepy przystacyjne staną się formatem najlepiej rozumiejącym swojego klienta?

Nie zapominajmy przy tym o hipermarketach, które znajdują się w coraz to gorszej sytuacji. Od wielu lat sklepy wielkopowierzchniowe starają się odnaleźć w nowej rzeczywistości, w której klient przestał robić zakupy raz w tygodniu, na obrzeżach miasta, lecz woli kupować pod domem czy blokiem. Ograniczanie powierzchni, sklepy w sklepach, czy redukcja asortymentu przemysłowego, tylko częściowo przynoszą pożądane efekty. Czy istnieje ktoś, kto jest w stanie "naprawić" format hipermarketowy, czy może nie ma już ratunku dla tego konceptu zakupowego i prędzej czy później odejdzie on w Polsce w niepamięć?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony