15 grudnia 2019
Polska marka odzieżowa Sugarfree rozpoczyna współpracę z Lidlem. Stworzyła wieczorową kolekcję sukienek specjalnie dla sieci dyskontów. Do sklepów...
14 grudnia 2019
Od soboty, 14 grudnia 2019 r. turyści mogą wwieźć do UE tylko pięć typów owoców. Wynika to z zatwierdzonej przez radę ministrów ustawy o ochronie roślin...
13 grudnia 2019
12 grudnia 2019
Specjalizująca się w kurczakach z rożna sieć Kurcze Pieczone prowadzi 45 placówek w 45 miastach. Jej właściciele chcą uruchamiać nowy punkt przynajmniej raz na dwa...
11 grudnia 2019
Ponad 60% Polaków doświadczyło nieodpowiedniego traktowania przez przełożonego, a blisko połowa padła ofiarą przemocy słownej. 46% deklaruje, że było mobbingowanych w...
24 listopada 2019
21 listopada 2019
Na początku tego roku miała swoją premierę aplikacja mobilna MAGO AR SHOPFITTING, stworzona przez jednego z największych producentów wyposażenia sklepowego, firmę MAGO...
6 grudnia 2019
2 grudnia 2019
Zgodnie z założeniami programu Cargo Bikes in Urban Mobility Miasto Gdynia udostępnia lokalnym przedsiębiorcom i organizacjom pozarządowym elektryczne rowery towarowe. Z takiej...
10 grudnia 2019
Certyfikaty mają na celu budowanie zaufania wśród konsumentów. Jeśli jednak produkt nie został w ogóle przetestowany, stosowanie takich pieczęci jest mylące...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
konsument i trendy zakupowe
Raporty i analizy
2 grudnia 2019, 13:43
wiadomoscihandlowe.pl
Firma Grand Thornton Polska przeprowadziła symulację korzyści, jakie przynosi gospodarce patriotyzm konsumencki. Z wyliczeń wynika, że każde przesunięcie o 1 proc. zakupów z towarów zagranicznych na krajowe oznaczałoby pozostanie w Polsce dodatkowo prawie 6,6 mld zł.
(mat. prasowe)
Firma audytorsko doradcza Grant Thornton Polska – w 100 proc. z polskim kapitałem, założona 26 lat temu w Poznaniu – w ramach akcji „Wybieram 590” sprawdziła, jak ewentualne zmiany codziennych nawyków polskich konsumentów mogłyby wpłynąć na polską gospodarkę. Przeprowadzono w tym celu analizę tego, jaka część pieniędzy wydawanych przez polskich konsumentów w sklepach pozostaje w Polsce, a jaka trafia do podmiotów zagranicznych. Im większa część tych wydatków jest zatrzymana w Polsce, tym lepiej dla naszej gospodarki rosną oszczędności krajowe, zmniejsza się zadłużenie, poprawia się bilans płatniczy czy rosną wpływy budżetowe.
– Oczywiście nie uważamy, że polscy konsumenci powinni zupełnie wstrzymać się z zakupami produktów zagranicznych, zwłaszcza jeśli w skuteczny sposób konkurują one ceną czy jakością z polskimi odpowiednikami. Zdrowa konkurencja z zagranicznymi produktami motywuje rodzimych producentów do innowacyjności, rozumianej zarówno jako podnoszenie wydajności, jak i nadawanie swoim produktom i usługom unikalnych cech. Jednak jak pokazujemy w niniejszej analizie już drobne zmiany w zachowaniach konsumentów w kierunku „produktów 590” – choćby przy wyborze między produktami podobnymi pod względem jakości i ceny – mogą spowodować istotny wzrost możliwości inwestycyjnych polskich firm oraz zwiększać zamożność polskich gospodarstw domowych. Dlatego warto nie tylko promować polskie produkty, ale też tworzyć rodzimym przedsiębiorcom na tyle dobre warunki prawne i instytucjonalne w Polsce, by nie przenosili oni produkcji za granicę – przekonuje Tomasz Wróblewski, Partner zarządzający Grant Thornton
Aby móc ustalić, jak duża część wydatku poniesionego przez konsumenta na dany produkt pozostanie w Polsce, należało w pierwszej kolejności stworzyć opierając się głównie na danych GUS uproszczoną strukturę ceny przeciętnego dobra i usługi sprzedawanych w Polsce.
Następnie podzielono produkty i usługi sprzedawane w Polsce na cztery grupy w zależności od tego, z jakiego kraju pochodzi producent i w jakim kraju produkuje swoje wyroby. Dwie z nich powstają w Polsce i mogą posługiwać się przede wszystkim kodem 590, pozostałe dwie są produkowane za granicą, a więc powinny używać innego kodu. Należy jednak mieć na uwadze, że prefiks kodu kreskowego przyznawany przez GS1 nie zawsze jest w 100 proc. potwierdzeniem kraju pochodzenia produktu.
Rozpoczynająca się kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski”
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 11
zdjęć: 120
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.