REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019

Globalne wyniki Tesco, a zwłaszcza wzrost o 0,1 proc. w pierwszej połowie roku, wskazują, że sieć nie może odzyskać impetu do rozwoju. W Europe Środkowej, a szczególnie w Polsce, sytuacja jest jeszcze trudniejsza – wskazuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

REKLAMA
Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry

Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry (fot. mat. pras.)

W regionie Europy Środkowej Tesco zanotowało spadek sprzedaży LfL o 3,1 proc. – To skutek decyzji podjętych wiele lat temu, takich jak inwestycja w hipermarkety Tesco Extra. Została ona rozpoczęta jeszcze na fali wzrostu popularności sklepów wieloformatowych, a dziś jest obciążeniem – tłumaczy Agnieszka Górnicka.

Dodaje, że obecnie Tesco stawia na formaty o charakterze kompaktowym, wynajmując część nieruchomości innym najemcom. - Sieć jest jednak zmuszona zamykać nierentowne sklepy. Z jednej strony pogłębia to spadek sprzedaży, z drugiej - informacje o zwolnieniach wpływają źle na wizerunek marki – zauważa ekspertka.

W badaniu YouGov BrandIndex, prowadzonym w Polsce przez Inquiry, od kilku miesięcy widać systematyczny spadek ważnych wskaźników Tesco, takich jak „Consideration” (marka rozważana przy kolejnych zakupach) i „Impression” (ogólna opinia o marce). 

- Niewątpliwie odzyskanie pozycji na rynku będzie wymagało sporo wysiłku. Z komunikatu Tesco wynika jednak, że sieć zamierza kontynuować zamianę sklepów na bardziej kompaktowe, zgodnie z dzisiejszymi oczekiwaniami konsumentów. Trudna sytuacja sieci w regionie oczywiście stwarza pole do przypuszczeń, że Tesco będzie się chciało wycofać z Polski, czy wręcz w ogóle z Europy Środkowej – komentuje prezes agencji Inquiry.

Zwraca jednak uwagę, że z wyniki finansowe całej grupy uległy znacznej poprawie, a zysk wzrósł o 25,4 proc., do 1,4 mld funtów. - To oznacza, że globalnie spółka stoi na solidnych podstawach i może myśleć o inwestycjach na przyszłość. Wyjście z polskiego rynku w obecnej sytuacji jest najprawdopodobniej decyzją bez powrotu, zaś Tesco ma w regionie CEE silne tradycje i jednocześnie klarowny plan działania w krótkoterminowej skali. Obecnie zarówno konsumenci, jak i partnerzy czy dostawcy oczekują klarownego komunikatu na temat dalszej strategii Tesco w naszym kraju – podsumowuje Górnicka.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 30

  • 19
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 4
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~C4 Fan 3 9 dni temu

    Komentarz Pani Prezes jest jednym z tych w stylu, "nic mądrego nie mam do powiedzenia, ale i tak powiem bo Tesco to teraz gorący temat, wiec trochę sie ogrzeję". Czasami lepiej nic nie mówić, Pani Prezes.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~otworzCIeoczy 2 13 dni temu

    Komentarz z tzw pupy. Niby jest ale kompletnie nic nowego nie mówi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wieszcz 1 16 dni temu

    Takie komentarze nic nie wnoszą. Koncepcja"sklepów kompaktowych" pojawia się tam gdzie firma przegrywa z konkurencją i wystarczy porównać z sklepami Auchan tam nie ma koncepcji zwijania się.. Patrz sklep w Piasecznie i innych.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony