REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (15-21.10.2018)

(Pixabay CC0)

Firma KPMG opracowała raport "Wyprzedaże i promocje - jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków", który jest próbą pokazania zachowań i nawyków zakupowych polskich konsumentów oraz identyfikacji najważniejszych trendów w tym zakresie. Zdaniem autorów raportu, zwyczaje konsumentów cyfrowych i ich nieograniczony dostęp do różnych źródeł informacji sprawia, że omnikanałowość nie jest wizją przyszłości, a wymogiem teraźniejszości.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Jak wynika z badań KPMG, prawie co drugi badany Polak (49 proc.) przyznał, że wstrzymuje się z decyzją o zakupie do czasu rozpoczęcia promocji lub wyprzedaży. Kobiety (44 proc.) częściej od mężczyzn (33 proc.) dokonują zakupów spontanicznych. Z kolei wstrzymywanie się z realizacją zakupów do czasu promocji jest bardziej specyficzne dla mężczyzn (54 proc.) niż dla kobiet (44 proc.) oraz dla osób poniżej 35 r. ż. (52 proc.)
Prawie co trzeci badany w ramach poświątecznych i noworocznych wyprzedaży zamierza wydać ponad 300 zł. Blisko cztery piąte wyda na ten cel od 100 do 300 zł. Co czwarty Polak nie zaplanował jeszcze budżetu na zakupy podczas wyprzedaży.

Cena jest zdecydowanie najważniejszym czynnikiem motywującym do dokonania zakupów w ramach promocji lub wyprzedaży. Uważa tak 76 proc. badanych. Wcześniej zaplanowane zakupy robi 12,5 proc. badanych, a impulsem lub emocjami kieruje się 11 proc.

Przed zakupami 40 proc. konsumentów odwiedza stronę internetową sprzedawcy, bez względu na to, czy ostatecznie zakupy zrobi online czy w sklepie stacjonarnym. Z kolei 27 proc. badanych korzysta z porównywarek cenowych (ten odsetek dynamicznie rośnie, w poprzedniej edycji wynosił 18,4 proc.), a 19 proc. sprawdza również oferty konkurencyjnych sklepów. Zauważalny jest ciekawy trend, zgodnie z którym coraz mniej konsumentów przed zakupem konsultuje się z rodziną lub znajomymi - robi tak 23 proc. badanych, co oznacza spadek o 17 pp.
O ostatecznym wyborze konkretnego sprzedawcy najczęściej decyduje cena (83 proc.), marka sprzedawcy (26 proc.), dobre doświadczenie z poprzednimi zakupami (21 proc.), oferowany asortyment oraz bezpłatna wysyłka (po 17 proc.). Mniej ważne są takie czynniki jak możliwość bezpłatnego zwrotu, rekomendacje w portalach opiniujących lub rodziny i znajomych czy dostępność usług dodatkowych (ubezpieczenie, wniesienie i montaż itp.)

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony