REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018

Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS nominalna dynamika sprzedaży detalicznej w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób zwiększyła się w styczniu do 8,2 proc. r/r wobec 6,0 proc.w grudniu, co było powyżej konsensusu rynkowego (7,3 proc.).

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

(materiały prasowe)

Realna dynamika sprzedaży detalicznej zwiększyła się w styczniu do 7,7 proc. r/r z 5,2 proc. w grudniu. - W kierunku jej zwiększenia oddziaływała przede wszystkim wyższa sprzedaż w kategoriach "pojazdy samochodowe, motocykle, części” (17,9 proc. r/r w styczniu wobec 0,1 proc. w grudniu) oraz "pozostałe” (12,2 proc. wobec -1,3 proc.). Zwiększyły one roczną nominalną dynamikę sprzedaży detalicznej odpowiednio o ok. 1,9 pkt. proc. i 1,3 pkt. proc. – komentuje Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska S.A.

- W strukturze danych na szczególną uwagę zasługuje wysoka dynamika sprzedaży w kategorii "pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach (m.in. dyskonty i supermarkety - red.)” (8,5 proc. r/r w styczniu wobec 6,2 proc. w grudniu), wskazująca na utrzymujący się silny popyt konsumpcyjny – podsumowuje Jakub Olipra.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony