REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)

Największy rosyjski detalista zbiera opakowania wykonane z plastiku i aluminium w celu wtórnego przetwórstwa. Partnerem projektu, w ramach którego w sklepach spożywczych działają automaty przyjmujące zużyte opakowania jest Coca-Cola.

REKLAMA

(fot. materiały prasowe)

X5 Retail Group i Coca-Cola uruchomiły projekt pilotażowy w ramach którego, umożliwiają klientom sklepów pozbycie się pustego opakowania po napojach wrzucając je do specjalistycznych automatów. Maszyny przyjmują butelki PET i aluminiowe puszki bez względu na kolor i rozmiar. Obecnie takie automaty działają w dziesięciu sklepach pod szyldem Piatioroczka w Moskwie. Po zakończeniu pilotażu zostanie podjęta decyzja o ewentualnym rozszerzeniu tego projektu.

X5 i Coca-Cola chcą zachęcać konsumentów do odpowiedzialnego proekologicznego zachowania za pomocą segregacji odpadów. Planuje się, że za każdą puszkę lub butelkę wrzuconą do automatu zostanie wydany kupon z 15 proc. zniżką na kupno napoi wyprodukowane przez Coca-Cola. Przy czym, do automatu można wrzucać opakowania po napojach dowolnych producentów. Za obsługę techniczną tych maszyn oraz wywóz zebranych odpadów do punktów zajmujących się przetwórstwem wtórnym odpowiada rosyjska spółka Ekotechnologii.

Jak powiedział Igor Szechterman, główny dyrektor wykonawczy X5 Retail Group, rosyjski detalista aktywnie rozwija projekty ekologiczne. Stanowi to ważną część strategii stabilnego rozwoju spółki.

– Uruchomienie pilotażu związanego ze zbiórką opakowań sztucznych od klientów sklepów z największymi partnerami to ważny krok w kierunku minimalizacji odpadów. Wspólne działania, jakimi są ulokowania automatów w sklepach naszych sieci pozwoli opracować schemat do dalszego poszerzenia tego projektu. Mamy nadzieję, że ten sposób zbiórki opakowań sztucznych przypadnie do gustu naszym klientom – skomentował Igor Szechterman.

Dyrektor generalny Coca-Cola HBC Russia Aleksander Rużewicz dodał z kolei, że w ramach globalnej strategii „Świat bez odpadów”, do 2025 roku Coca-Cola postawiła sobie za cel całkowicie przejść na opakowanie pochodzące z recyklingu. Z kolei, do 2035 roku producent napojów planuje zapewnić zbiórkę i przetwórstwo 100 proc. ekwiwalentu opakowania, jakie spółka wypuszcza na rynek. W Rosji strategia pod hasłem „Świat bez odpadów” jest realizowana już trzeci rok.

– W tym czasie udało nam się zebrać i przetworzyć ponad 60 tys. ton opakowań sztucznych. Projekt pilotażowy z wiodącym rosyjskim detalistą pozwala nam zaoferować konsumentom dodatkowe praktyczne rozwiązanie, które pomaga wyrzucać posegregowane śmieci. Liczymy na to, że zasięg projektu będzie rósł wnosząc wkład od rozwoju gospodarki zamkniętego cyklu – podsumował Aleksander Rużewicz.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony