15 grudnia 2019
Fundacja Viva! sprzeciwia się sprzedaży żywych karpi przez sieci marketów lub w wynajętych miejscach na ich parkingach. Pod lupą fundacji znalazły się sklepy Auchan,...
14 grudnia 2019
Od soboty, 14 grudnia 2019 r. turyści mogą wwieźć do UE tylko pięć typów owoców. Wynika to z zatwierdzonej przez radę ministrów ustawy o ochronie roślin...
13 grudnia 2019
12 grudnia 2019
Specjalizująca się w kurczakach z rożna sieć Kurcze Pieczone prowadzi 45 placówek w 45 miastach. Jej właściciele chcą uruchamiać nowy punkt przynajmniej raz na dwa...
11 grudnia 2019
Ponad 60% Polaków doświadczyło nieodpowiedniego traktowania przez przełożonego, a blisko połowa padła ofiarą przemocy słownej. 46% deklaruje, że było mobbingowanych w...
24 listopada 2019
21 listopada 2019
Na początku tego roku miała swoją premierę aplikacja mobilna MAGO AR SHOPFITTING, stworzona przez jednego z największych producentów wyposażenia sklepowego, firmę MAGO...
6 grudnia 2019
2 grudnia 2019
Szwedzka sieć odzieżowa H&M zaczęła dostarczać kupione ubrania do domów klientów rowerem. Na razie z możliwość dostarczenia swoich zamówień kurierem...
10 grudnia 2019
9 grudnia 2019
Ograniczenie handlu w niedziele i święta spowodowało zamieszanie w głowach klientów. Sami zarządzający sklepami przyznają, że nawet w weekendy handlowe ruch w sklepach...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
międzynarodowe sieci handlowe
16 lipca 2019, 13:58
Irina Nowochatko-Kowalczyk
Największy rosyjski detalista zbiera opakowania wykonane z plastiku i aluminium w celu wtórnego przetwórstwa. Partnerem projektu, w ramach którego w sklepach spożywczych działają automaty przyjmujące zużyte opakowania jest Coca-Cola.
(fot. materiały prasowe)
X5 Retail Group i Coca-Cola uruchomiły projekt pilotażowy w ramach którego, umożliwiają klientom sklepów pozbycie się pustego opakowania po napojach wrzucając je do specjalistycznych automatów. Maszyny przyjmują butelki PET i aluminiowe puszki bez względu na kolor i rozmiar. Obecnie takie automaty działają w dziesięciu sklepach pod szyldem Piatioroczka w Moskwie. Po zakończeniu pilotażu zostanie podjęta decyzja o ewentualnym rozszerzeniu tego projektu.
X5 i Coca-Cola chcą zachęcać konsumentów do odpowiedzialnego proekologicznego zachowania za pomocą segregacji odpadów. Planuje się, że za każdą puszkę lub butelkę wrzuconą do automatu zostanie wydany kupon z 15 proc. zniżką na kupno napoi wyprodukowane przez Coca-Cola. Przy czym, do automatu można wrzucać opakowania po napojach dowolnych producentów. Za obsługę techniczną tych maszyn oraz wywóz zebranych odpadów do punktów zajmujących się przetwórstwem wtórnym odpowiada rosyjska spółka Ekotechnologii.
Jak powiedział Igor Szechterman, główny dyrektor wykonawczy X5 Retail Group, rosyjski detalista aktywnie rozwija projekty ekologiczne. Stanowi to ważną część strategii stabilnego rozwoju spółki.
– Uruchomienie pilotażu związanego ze zbiórką opakowań sztucznych od klientów sklepów z największymi partnerami to ważny krok w kierunku minimalizacji odpadów. Wspólne działania, jakimi są ulokowania automatów w sklepach naszych sieci pozwoli opracować schemat do dalszego poszerzenia tego projektu. Mamy nadzieję, że ten sposób zbiórki opakowań sztucznych przypadnie do gustu naszym klientom – skomentował Igor Szechterman.
Dyrektor generalny Coca-Cola HBC Russia Aleksander Rużewicz dodał z kolei, że w ramach globalnej strategii „Świat bez odpadów”, do 2025 roku Coca-Cola postawiła sobie za cel całkowicie przejść na opakowanie pochodzące z recyklingu. Z kolei, do 2035 roku producent napojów planuje zapewnić zbiórkę i przetwórstwo 100 proc. ekwiwalentu opakowania, jakie spółka wypuszcza na rynek. W Rosji strategia pod hasłem „Świat bez odpadów” jest realizowana już trzeci rok.
– W tym czasie udało nam się zebrać i przetworzyć ponad 60 tys. ton opakowań sztucznych. Projekt pilotażowy z wiodącym rosyjskim detalistą pozwala nam zaoferować konsumentom dodatkowe praktyczne rozwiązanie, które pomaga wyrzucać posegregowane śmieci. Liczymy na to, że zasięg projektu będzie rósł wnosząc wkład od rozwoju gospodarki zamkniętego cyklu – podsumował Aleksander Rużewicz.
Sieć supermarketów Perekrestok (ros. pierekriostok – skrzyżowanie) należąca do X5
Jan Dunning, dyrektor generalny Magnit, podczas konferencji z inwestorami ogłosił plany
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 11
zdjęć: 120
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.