REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Żabka kontynuuje remodeling starszych sklepów, wprowadzając do placówek koncept Galaxy. Już około 4900 punktów spośród ponad 5800 sklepów największej sieci convenience w Polsce dostosowanych jest do najnowszych standardów.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Owe 4900 sklepów to dokładnie tyle, ile sklepów miała cała sieć na początku roku 2018 - zarówno w nowym, jak i w starszym koncepcie.

Na początku 2019 r. pod nowym logo działało "jedynie" nieco ponad 2700 Żabek. To oznacza, że w ciągu zaledwie 10 miesięcy sieci udało się wdrożyć koncept Galaxy aż w 2200 placówkach. Złożyły się na to zarówno nowe otwarcia, jak i remodelingi starszych sklepów (w tym również Freshmarketów).

Modernizacja starszych Żabek to jeden z głównych celów, jakie sieć wyznaczyła sobie na 2019 r. Drugi z nich to podtrzymanie dynamicznej ekspansji. Żabka, która rozpoczynała rok z liczbą około 5400 placówek (łącznie), celuje w uruchomienie swojego 6000. sklepu w grudniu.

To oznacza, że w ostatnich dwóch miesiącach roku otwartych zostanie około 200 nowych Żabek. Nawet gdyby w międzyczasie nie został zmodernizowany ani jeden ze starszych sklepów (co wydaje się mocno wątpliwe), to i tak na koniec roku Żabka będzie miała ponad 5100 punktów w wersji Galaxy, co przekładałoby się na 85 proc. sieci.

Rebranding i remodeling w Żabce potrwa jeszcze kilkanaście miesięcy. - W drugiej połowie 2020 r. wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo – zapowiadał niedawno w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Suchański, prezes firmy Żabka Polska.

Koncept Żabka Galaxy zadebiutował w lipcu 2016 r., jeszcze za czasów poprzedniego właściciela sieci (Mid Europa Partners; później w firmę zainwestował amerykański fundusz private equity CVC Capital Partners). Po kilkumiesięcznych testach, w czasie których otwarto około 60 tego rodzaju placówek, firma podjęła decyzję o wdrożeniu konceptu Galaxy w całej sieci.

Model Galaxy od chwili debiutu przeszedł już wiele modyfikacji. - To jest format, który się cały czas zmienia. Od momentu roll-outu dokonaliśmy 100 bardzo głębokich zmian, takich które nie dotyczyły asortymentu. To zmiany typu color coding, nawigowanie klienta w lodówce z piwami itp. - tłumaczył przed kilkoma miesiącami prezes Żabki.

Czytaj także:
Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska: Sklep nr 6000 w 2019 r., zakończenie modernizacji całej sieci w 2020 r.
Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska: Widzimy szansę dla sieci liczącej 10500 sklepów

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony