REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)
Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska

Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska (Żabka Polska)

Żabka Polska widzi szansę na podwojenie liczby sklepów na polskim rynku - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Największa w Polsce sieć sklepów typu convenience liczy obecnie ponad 5200 placówek, ale potencjał rynku szacowany przez władze firmy sięga nawet 10500 sklepów w całym kraju.

Trendy na polskim rynku handlowym sprzyjają sieci Żabka. Klienci chcą kupować szybko i wygodnie, w sklepach zlokalizowanych po sąsiedzku. Firmie sprzyjają także trendy demograficzne i społeczne. Polacy żyją w biegu, oczekują oferty produktów na wynos, które mogą zjeść lub wypić w biegu, ewentualnie odgrzać w domu. Systematycznie rozrastają się największe aglomeracje miejskie, nasilają się migracje z mniejszych do największych miast, cały czas trwa boom na rynku budownictwa mieszkaniowego.

- Rozrastanie się aglomeracji miejskich, takich jak Warszawa jest dla nas oczywistą szansą. Miasta z taką dynamiką rozwoju otwierają  przed nami nowe możliwości. Muszę jednak zaznaczyć, że w naszych planach nie uwzględniamy, np. migracji mieszkańców z małych do dużych miast. Analizujemy jednak rozwój rynku mieszkaniowego, bo jeśli w tym obszarze nastąpi spowolnienie lub kryzys, to będzie miało to istotny wpływ na nasze plany rozwoju mówi Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.

W miastach operator szuka także nowych możliwości rozwoju, wchodzi ze sklepami do centrów handlowych, dworców, biurowców, hoteli, a nawet akademików. - Warszawa jest dla nas cały czas bardzo atrakcyjna pod kątem rozwoju w centrach biznesowych, nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych czy w kluczowych węzłach komunikacyjnych, choćby w przywołanym warszawskim metrze. Kilka dni temu otworzyliśmy  500-tny sklep w aglomeracji warszawskiej. Mowa o sklepie przy Al. Jerozolimskich 142 – podkreśla Tomasz Suchański.

- Na przykładzie Warszawy wyraźnie widać, że nasz nowy format realizuje wszystkie potrzeby mieszkańców dużej aglomeracji miejskiej, a w efekcie przyciąga potencjalnych franczyzobiorców. Coraz chętniej zgłaszają się do naszej ekspansji deweloperzy, widząc jak sklep convenience podnosi wskaźnik wynajmu powierzchni w centrach biznesowo-biurowych - dodaje szef największej w kraju sieci sklepów typu convenience.

To nie koniec ekspansji Żabki w Warszawie, według ekspertów w samej aglomeracji warszawskiej operator ma szansę otworzyć dwa, a nawet trzy razy więcej placówek handlowych niż ma obecnie.

Przypomnijmy, że Żabka Polska chce w tym roku uruchomić ok. 700 nowych sklepów. Tak ambitny plan rozwoju firma będzie w stanie zrealizować m.in. dzięki dużej dostępności odpowiedniej jakości lokalizacji. - W tym roku dostrzegliśmy na rynku szansę otwarcia dużej liczby nowych sklepów. Pojawiło się sporo ciekawych lokalizacji uwalnianych przez likwidowane oddziały bankowe. Nasz format, jako jeden z niewielu na rynku, jest dobrze dopasowany do takich miejsc. Wraz z sukcesem nowego standardu Żabki, takie okazje napędzają nasz rozwój wskazuje prezes sieci Żabka Polska.

Tomasz Suchański wskazuje, że dzisiaj firma szacuje potencjał polskiego rynku na ponad 10000 sklepów convenience. - W tym kontekście widzimy perspektywę dla sieci liczącej około 10 000 - 10 500 sklepów – podsumowuje prezes sieci Żabka Polska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~kamikaze 6 5 dni temu

    Ustawa o zakazie handlu jest oczywiscie kiepska, ale już zaczynają przy niej gmerać, żeby jeszcze mocniej przykręcić śrubę handlwocom takim jak ajenci żabek. Naprawde dali by juz spokój z majstrowaniem przy niej i pozwoli przedsiębiorcom jakoś ją ogarnąc

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~100lat 5 6 dni temuocena: 0% 

    To jaki hejt spotkal żabki, że omijają prawo, ustawę, że przed sąd to było absurdalne, dobrze, że chociaż sądy zachowały się jak nalezy czyli zgodnie z prawem uniewinniają żabki i może będa mogły normalnie handlować.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~kiku 4 6 dni temuocena: 0% 

    I fajnie, jakoś im kibicuje zwłaszcza kiedy tak się na nich rzuciły te wszystkie PIPy i solidarność, a przecież żabka nie robila nic zlego, miala umowę o świadczenie usług pocztowych zawartą dawno temu i ją wcieliła w życie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Groszek 3 10 dni temuocena: 63% 

    Frajerzy z podpisanymi umowami z Zabką uciekajcie z tego statku....W ogóle coś macie do gadania we "własnym" sklepie :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~~Messi polskiego handlu 2 10 dni temuocena: 70% 

    Przyjdzie czas na weryfikacje.... Na razie ŻP jest przed negocjacjami rocznymi, wiec PR jak najbardziej się przyda, aby znów przycisnąć dostawców na kilka % poprawy w kontraktach rocznych. A tak na prawdę chodzi o pompowanie max wyniku przez najbliższe 2 lata, i aby sprzedać ŻP na giełdzie za zdecydowanie wyższe mld Euro niż zapłacił fundusz CVC. ŻP jest w tej chwili najdroższym sklepem. W przypadku przyjścia kryzysu i spadku siły nabywczej Klienta, ekspancja sieci i wynik finansowy mocną będą zagrożone. Ale póki co obroty rzędu 8 mld PLN nie stawiają tej firmy nawet w pierwszej 5 detalistów w PL. PR, PR, PR .... ;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~nick1 1 10 dni temuocena: 50% 

    i z 0.5% udziału w rynku będą mieli 1%... normalnie WOW

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony