REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019

Ponaddwukrotny wzrost przesyłek trafiających do punktów odbioru odnotowała Poczta Polska w pierwszym półroczu 2019 w porównaniu do danych z analogicznego okresu ubiegłego roku. Oznacza to, że co czwarta nadana paczka trafiła do sieci, którą tworzą placówki pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki Ruchu. W całej Polsce jest już ponad 11,6 tys. takich punktów.

REKLAMA

(fot. materiały prasowe, Żabka)

Poczta Polska chwali się, że odnotowała największą dynamikę wzrostu wolumenów odbiorów przesyłek na stacjach PKN Orlenu oraz w sklepach Żabka. Jednocześnie utrzymuje się mocny wzrostowy trend odbiorów przesyłek w placówkach pocztowych, gdzie odbierana jest ponad połowa skierowanego do sieci click&collect wolumenu paczek.

– Wspólnie z naszymi partnerami stworzyliśmy największą w Polsce sieć click&collect, która idealnie wpisała się w oczekiwania kupujących w internecie. Dzięki niej nasi klienci mogą sami zdecydować kiedy i gdzie odbiorą swoje przesyłki. Przygotowaliśmy rozwiązanie, które docenia coraz większa liczba klientów. Badania pokazują, że wraz z rozwojem eCommerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach ta tendencja się utrzyma. W związku z tym nadal będziemy doskonalić technologicznie oraz rozwijać naszą sieć click&collect – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Z najnowszych danych wynika, że do sieci Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej tylko w pierwszym półroczu 2019 nadano prawie taki sam wolumen przesyłek jak w całym roku 2018. Wśród głównych zalet usługi Odbiór w Punkcie klienci Poczty Polskiej cenią sobie bliskość lokalizacji, wysoką skuteczność doręczeń (przesyłki czekają na odbiór minimum 7 dni bez dodatkowych opłat), elastyczne godziny odbioru (możliwość odbioru  przesyłki w późnych godzinach wieczornych, a także w weekendy).

W związku z dynamicznie rozwijającym się w Polsce e-handlem Poczta Polska planuje zwiększyć liczbę punktów o kolejnych kilkaset, zwłaszcza w obszarach o dużym potencjale na tą formę dostaw,  by do końca tego roku do sieci click&collect należało ponad 12,5 tys. punktów odbioru.

– W każdym miesiącu pierwszego półrocza 2019 roku dynamika usługi odbiór w Punkcie utrzymywała się na poziomie ponad 200 proc. Nasza strategia zakłada podwojenie przychodów z rynku KEP w perspektywie 2023 roku, które obecnie wynoszą prawie 1 mld zł rocznie. Dzięki dalszemu rozwojowi usługi Odbiór w Punkcie jesteśmy w stanie osiągnąć założone cele – podkreśla Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży

W porównaniu do danych z ubiegłego roku w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku Spółka odnotowała wzrost wolumenów usług paczkowo-kurierskich, przy czym najwyższy jest w usługach kurierskich (+20,9 proc. rok do roku).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony